علی ارسلان حذف شد؛ کایالپ در آستانه شکستن رکورد کارلین افسانه‌ای

طرفداری | کشتی‌گیر ایرانی صربستان از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا حذف شد.

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا از امروز (دوشنبه 23 بهمن) با برگزاری رقابت‌های پنج وزن 55، 63، 77، 87 و 130 کیلوگرم در بخارست رومانی آغاز شد. ادموند نازاریان ارمنستانی – بلغارستانی که سال گذشته قهرمان وزن 60 کیلوگرم اروپا شده بود، این بار در وزن 63 کیلوگرم روی تشک رفت و ابتدا 9 بر یک یاراسلائو کارداش بلاروسی را برد.

در وزن 77 کیلوگرم علی ارسلان کشتی‌گیر ایرانی که تابعیت صربستانی دارد مقابل سباستین آک نروژی تن به شکست سنگین 8 بر صفر داد و با توجه به شکست آک در دور بعدی به گوتو از مولداوی، ارسلان از دور رقابت‌ها حذف شد. ارسلان دو نشان طلا و برنز وزن 72 کیلوگرم جهان را در کارنامه دارد.

ابراهیم محمود غانم قهرمان فرانسوی وزن 72 کیلوگرم جهان نیز سه بر یک برابر یونس امره باشار از ترکیه تن به شکست داد. باشار ترک که پیش از این ارسلان را در تورنمنت زاگرب برده بود، در دور بعدی هم به پیروزی رسید تا غانم همچنان امیدوار بماند.

در وزن 87 کیلوگرم استوان تاکاس قهرمان سال گذشته اروپا هم با نتیجه به کوماروف از صربستان باخت.

رضا کایالپ که برای شکستن رکورد الکساندر کارلین به بخارست رفته نیز به همراه مالخاس آمویان با برد کارش را در جدول ادامه داد. کارلین سه طلا و یک نقره المپیک و 12 قهرمانی اروپا دارد. «کینگ کونگ روس» تنها یک شکست در کارنامه خود داشت که در فینال المپیک 200 سیدنی مقابل رولون گاردنر آمریکایی رقم خورد. اگر کارلین آن سال قهرمان می‌شد به رکورد افسانه‌ای چهار طلای المپیک می‌رسید؛ کاری که میخایین لوپز 20 سال بعد انجام داد و در المپیک توکیو چهارمین طلای المپیک خود را گرفت

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.