سیستم‌عامل جدید لنوو مبتنی بر هوش مصنوعی در سال 2024 رونمایی خواهد شد

نوآوری لنوو در حوزه نرم‌افزار از مدتی قبل آغاز شده است. این شرکت اصالتا هنگ‌کنگی احتمالا با عرضه یک سیستم‌عامل جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، گام دیگری را در عرصه تکنولوژی برداشته و به رقابت با ویندوز 11 مایکروسافت خواهد پرداخت.

لیو جون؛ مدیر ارشد لنوو در جربان برگزاری نمایشگاه CES 2024 از برنامه‌های این شرکت برای عرضه سیستم‌عامل مبتنی بر هوش مصنوعی طی سال جاری میلادی خبر داد. بدیهی است که این اقدام بخشی از حرکت بزرگ لنوو به سمت هوش مصنوعی قلمداد می‌شود. به‌نظر می‌رسد که لنوو برای پیشتازی در حوزه فناوری‌های هوشمند کاملا مصمم است.

هوش مصنوعی تقریبا راه خود را به سوی تمامی پلتفرم‌ها باز کرده و لنوو نیز به‌دنبال تصاحب سهم خود از این حوزه است. سال گذشته لنوو برای به رخ کشیدن استراتژی اطلاعاتی فول استک خود با تمام قوا تلاش کرد. اکنون این کمپانی با توسعه یک سیستم‌عامل هوشمند بر بازار کامپیوترهای شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی و کمک‌رسان‌های فردی تمرکز نموده و به حرکت روبه جلو خود ادامه می‌دهد.

ایده چنین سیستم‌عاملی این است که با استفاده از زبان طبیعی، میزان هوشمندی کامپیوترها و دستگاه‌های مختلف در درک مقصود کاربران افزایش پیدا کند. این موضوع بدان معناست که گجت‌ها می‌توانند در پاسخگویی به نیازهای کاربران بسیار بهتر عمل نموده و آنها را از هجی کردن دقیق همه چیز بی‌نیاز کنند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها نخستین مجموعه از کامپیوترهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی لنوو در نیمه نخست سال 2024 به بازار عرضه خواهند شد. این دستگاه‌ها به گونه‌ای بسیار شهودی طراحی شده و قادر به درک مقصود کاربران خواهند بود. بعلاوه ساخت دستگاه‌های هوشمند لنوو با تکیه بر هوش مصنوعی نشان می‌دهد که این محصولات با هدف احترام به حریم خصوصی و امنیت کاربران عرضه می‌شوند.

هدف از توسعه سیستم‌عامل هوشمند جدید صرفا عرضه دستگاه‌های قدرتمند نیست. در واقع لنوو قصد دارد تا یک اکوسیستم از کامپیوترهای شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد نماید. این یک تصمیم بزرگ به‌شمار می‌رود؛ چرا که صرفا بر تولید محصولات جالب تمرکز نداشته و به تغییر نحوه کارکرد فناوری برای ما به‌صورت روزمره نیز توجه دارد.

با توجه به تلاش شرکت‌های بزرگ فناوری در چین و سراسر جهان برای ساخت سیستم‌عامل‌های اختصاصی خود، پروژه جدید لنوو می‌تواند معادلات حاکم را دستخوش تغییر نماید. چنان‌چه لنوو چنین پروژه‌ای را به سرانجام برساند؛ در این‌صورت سیستم‌عامل جدید مبتنی بر هوش مصنوعی لنوو احتمالا پابه‌پای نام‌های بزرگی نظیر ویندوز 11 مایکروسافت قرار خواهد گرفت.

توجه عمیق لنوو به هوش مصنوعی می‌تواند به منزله یک نقطه عطف قلمداد شده و با هوشمندسازی هرچه بیش‌تر فناوری موجب هماهنگی مضاعف آن با زندگی بشر شود.

نوشته سیستم‌عامل جدید لنوو مبتنی بر هوش مصنوعی در سال 2024 رونمایی خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان