9 هوتگ در جنوب سیستان‌وبلوچستان احداث شده است

9 هوتگ در جنوب سیستان‌وبلوچستان احداث شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسینعلی رمرودی در بازدید امروز معاون آب وخاک وزارت جهادکشاورزی از روند احداث آب بند (هوتک) در منطقه وشنام چابهار گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹ باب آب بند( هوتک) با اعتبار بیش‌از ۳۲۰ میلیارد ریال در سطح ۳۰ هکتار در شهرستان های چابهار، کنارک و دشتیاری اجرا شده است.

سرپرست مدیریت آب وخاک سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان هدف از اجرای آب بندان‌ها را کنترل روان آب‌های سطحی به منظور تأمین آب کشاورزی، دام،ایجاد پوشش گیاهی و مسائل زیست محیطی عنوان کرد و افزود با اجرای این هوتک‌ها در هر دوره بارش نزولات آسمانی،ذخیره سازی بیش‌از ۱.۵ میلیون متر مکعب آب فراهم می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: اولین اعتبار این طرح در سال ۱۴۰۰ به استان اختصاص یافته و مطالعات آن در سطح ۱۲۰ هکتار انجام شده است.

وی افزود: باتوجه به وضعیت بافت خاک منطقه و نفوذ پذیری کم آب، امکان پرورش ماهی در این هوتک‌ها نیز میسر است.

رمرودی اظهار کرد: دو مورد آب بند در سطح ۷ هکتار با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در مناطق جنوبی استان در حال ساخت است.

گفتنی است، مطالعات اجرای آب بندان های جدید نیز انجام شده و برای احداث آن‌ها نیاز به بیش‌از ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

پایان پیام/3139

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.