رئیس مایکروسافت آسیا: هند می‌تواند در زمینه هوش مصنوعی بالاتر از جایگاه خود باشد

به گزارش سیتنا، همانطور که شرکت‌های بزرگ فناوری جهانی تمرکز خود را بر هوش مصنوعی AI و GenAI را افزایش داده اند، هند خود را به عنوان یک قطب محوری معرفی می‌کند و از استعدادهای مهندسی خود بهره می‌برد. مایکروسافت اخیراً تور افتتاحیه هوش مصنوعی خود را در هند با حضور 3000 شرکت کننده به پایان رساند.

رئیس مایکروسافت آسیا، احمد مظهری، پیش بینی می‌کند که شرکت های فناوری اطلاعات هند در بستر جهانی هوش مصنوعی پیشرو باشند.

مظهری طی مصاحبه ای در بمبئی، در مورد موقعیت هند در پذیرش هوش مصنوعی صحبت کرد و بر اهمیت آن در عملیات گسترده تر آسیایی مایکروسافت تأکید کرد.

وی فراگیر بودن هوش مصنوعی، دسترسی به هر کاربر تلفن هوشمند را مورد تاکید قرار داد و برنامه‌های کاربردی مختلف در شرکت ها مورد بحث قرار داد.

قابل ذکر است که چندین مشتری، از جمله نهادهای دولتی، در تور هند هوش مصنوعی تجربیات خود را در زمینه استفاده از هوش مصنوعی به نمایش گذاشتند.

مظهری با ابراز خوش بینی نسبت به پتانسیل هند، به موفقیت پروژه مایکروسافت FarmVibes اشاره کرد که یک پلتفرم قابل توجه در ایالات متحده است که در حال حاضر در براماتی، ماهاراشترا فعال است. این پروژه بر ایجاد یک محیط کشاورزی آینده نگر برای افزایش بهره وری برای کشاورزان متمرکز است. آزمایش های اولیه با تحقیقات مایکروسافت نشان دهنده افزایش قابل توجه بهره وری است که از 20 درصد تا 30 درصد در محصولات و بازارهای خاص متغیر است.

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.