مورد خاص حسن طباطبایی؛ از کارزار برکناری ریاست فدراسیون کاراته تا استعفا به خاطر عضویت هیات مدیره پرسپولیس!

عضو جدید هیئت مدیره پرسپولیس، سابقه ورزشی چندان موفقی ندارد.

طرفداری | صبح امروز مجمع عمومی باشگاه پرسپولیس برگزار و ابراهیم شکوری و حسن طباطبایی به عنوان جانشینان حسین خبیری و پیمان حدادی در ترکیب هیئت مدیره پرسپولیس معرفی شدند.

ابراهیم شکوری به واسطه سابقه بازی و مدیریت در پرسپولیس، برای هواداران این تیم نام آشنایی است اما حسن طباطبایی، شهرت کمتری نسبت به دیگر عضو جدید هیئت مدیره سرخپوشان پایتخت دارد. حسن طباطبایی کیست؟

عضو جدید هیئت مدیره پرسپولیس، رئیس فدراسیون کاراته است که یکی از پرعضوترین فدراسیون‌های ورزشی کشور محسوب می‌شود. حسن طباطبایی اگر قصد دارد در سمت جدید خود به فعالیت بپردازد، به دلیل تعارضات قانونی باید از ریاست فدراسیون کاراته استعفا دهد؛ درست همانند علی محمدعلی‌پور که به دلیل ریاست انجمن‌های ورزشی، مجبور به استعفا از هیئت مدیره پرسپولیس شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که طباطبایی برخلاف محمدعلی‌پور، از سمت ریاستی خود استعفا خواهد داد تا در هیئت مدیره پرسپولیس باقی بماند؛ اتفاقی که هم به عدم اقبال جامعه کاراته از او و هم به سودای مدیرعاملی پرسپولیس مربوط است.

طباطبایی مورد انتقاد جدی جامعه کاراته است. این اختلافات در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ به حدی بالا گرفت که کمپینی جهت دخالت وزارت ورزش و برکناری طباطبایی راه‌اندازی شد و بیش از ۲۰۰ نفر آن را امضا کردند؛ اتفاقی که البته رخ نداد و طباطبایی در اسفند همان سال، پیروز انتخابات فدراسیون کاراته شد تا ۴ سال دیگر در سمت خود باقی بماند.

عمده انتقادات به حسن طباطبایی در کاراته، افت شدید سطح فنی و نداشتن برنامه برای آینده این ورزش است. تیم ملی کاراته ایران که در سال ۲۰۱۶ به قهرمانی جهان رسید، در رویداد آسیایی سال ۲۰۲۲ ازبکستان با تیمی کامل (۶۳ نفر) حضور یافت اما تنها یک مدال کسب کرد تا بدترین جایگاه ممکن را کسب کند. حسن طباطبایی مدیرعامل پرسپولیس می‌شود؟

احتمال برکناری رضا درویش از مدیریت عامل پرسپولیس حالا بیشتر از همیشه است و گزارش‌ها از دید مثبت وزارت ورزش روی حسن طباطبایی برای سپردن این پست به او حکایت می‌کند. طباطبایی که هنوز ۳ سال از دوران ریاست او بر فدراسیون کاراته باقی مانده، به نظر راضی شده تا سمت خود را برای عضویت در هیئت مدیره پرسپولیس ترک کند. این اتفاق می‌تواند دو علت بالقوه داشته باشد: دور شدن از فضای کاراته که علیه اوست و البته نیم‌نگاهی به مدیرعامل پرسپولیس!

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.