فابیو کاپلو: خاص بودن آنچلوتی به خاطر استفاده از بازیکنان در پست غیرتخصصی است

کارلو آنچلوتی تاکنون 4 بار قهرمان لیگ قهرمانان شده و از این بابت در اروپا رکورددار است. از فابیو کاپلو به عنوان کارشناس اسکای ایتالیا سوال شد آنچلوتی چه توانایی هایی دارد که انقدر خاص است؟

زیرا او می تواند فوتبالیست ها را متقاعد کند تا در پست غیرتخصصی بازی کنند. حتی اگر بازیکن در پست جدید در بهترین حالت خودش نباشد، عملکرد او 90 درصد رضایت بخش است و همین تفاوت را رقم می زند. آنچلوتی در این زمینه عالی است. او همیشه از یک سیستم یکسان استفاده نمی کند بلکه روی کیفیت بازیکنانش تکیه می کند.

پپ گواردیولا هم 3 بار قهرمان لیگ قهرمانان شده است. کاپلو در مورد او گفت:

پپ در سوی مقابل برای مدت طولانی از سیستم یکسان استفاده می کند. حتی اگر او اخیرا سیستم خود را تکامل داده و به همین دلیل توانست بار دیگر قهرمان لیگ قهرمانان شود. قبلا او خارج از بارسلونا نتوانسته بود قهرمان اروپا شود زیرا نتوانسته بود آن ذهنیت پیروزی که در بارسلونا داشت را به تیم جدید منتقل کند. او در بایرن نتوانست این کار را انجام دهد. حالا او سیستم را تغییر داده و یک مدافع، استونز، به عنوان یک هافبک بازی می کند تا حمایت دفاعی بیشتری انجام شود.

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.