بایرن مونیخ رقم زننده دومین پیروزی تاریخ لاتزیو در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا

طرفداری | لاتزیو اولین برد تاریخ خود مقابل بایرن مونیخ را در سومین بازی رسمی مقابل این تیم آلمانی کسب کرد.

لاتزیو در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2023/24 مقابل میهمانش بایرن مونیخ با نتیجه 1-0 پیروز شد. به گزارش اوپتا، این دومین پیروزی بیانکوچلستی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان است. مورد اول در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی فصل 1999/2000 رخ داده بود که در آن عقاب ها با نتیجه 1-0 والنسیا را شکست دادند. در آن فصل که مسابقات با 2 مرحله گروهی انجام می شد، تیم ایتالیایی بازی رفت را با حساب 5-2 مقابل خفاشان در مستایا باخته بود. همچنین لاتزیو اولین تیم ایتالیایی پس از اینتر در فصل 2010/11 (14 سال قبل) به حساب می آید که موفق به شکست دادن بایرن مونیخ در یک رقابت اروپایی می شود.

اوپتا نکات دیگری را هم منتشر کرد: لاتزیو برای اولین بار از 20 اکتبر 2020 (مقابل دورتموند در مرحله گروهی لیگ قهرمانان) در دیداری رسمی مقابل یک تیم آلمانی پیروز شد. لاتزیو پس از 2 شکست در فصل 2020/21 مقابل بایرن مونیخ، برای اولین بار در تاریخ خود در یک بازی رسمی باوارایی ها را شکست داد. لاتزیو برای اولین بار در تاریخ خود 3 بازی خانگی متوالی در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی پشت سر گذاشت (دو برد قبلی مقابل فاینورد و سلتیک). لاتزیو اولین تیم پس از لیورپول در فصل 2018/19 (مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان و تساوی 0-0) است که اجازه نمی دهد بایرن مونیخ شوت داخل چارچوبی مقابلش داشته باشد.

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.