کیلیان ام باپه و ثبت یک رکورد گلزنی ویژه در بازی های خانگی لیگ قهرمانان اروپا

طرفداری | کیلیان ام باپه، فوروارد فرانسوی پاری سن ژرمن در 10 بازی متوالی خانگی تیمش که از ابتدا به میدان رفته، گلزنی کرده که این یک رکورد محسوب می شود.

پاری سن ژرمن در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در فصل 2023/24 میهمانش رئال سوسیداد را با نتیجه 2-0 شکست داد. به گزارش اوپتا، کیلیان ام باپه که گل اول بازی را به ثمر رساند، تبدیل به اولین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان شد که در 10 بازی متوالی خانگی در این رقابت ها که از ابتدا در زمین حضور داشته، گلزنی می کند.

ام باپه در هریک از 9 بازی قبلی خانگی پی اس جی (که در ترکیب ابتدایی قرار داشت) مقابل تیم های نیوکاسل، میلان، دورتموند، بنفیکا، مکابی، یوونتوس، رئال مادرید، بروخه و لایپزیش نیز حداقل یک گل به ثمر رسانده بود. ستاره فرانسوی فصل قبل در 33 دقیقه حضور خود مقابل بایرن مونیخ (مرحله یک هشتم نهایی) در پارک دو پرنس نتوانست گلزنی کند اما همانطور که گفته شد اوپتا فقط مسابقاتی که یک بازیکن از ابتدا در زمین حضور داشته را لحاظ کرده است. این مرجع آماری نکات دیگری را هم از ام باپه منتشر کرد: ام باپه در 68 بازی در لیگ قهرمانان 44 گل به ثمر رسانده؛ فقط لیونل مسی گل های بیشتری در این رقابت ها قبل از 25 سالگی خود زده است (مسی تا 25 سالگی آمار 59 گل را ثبت کرد). ام باپه در 68 بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا، روی 67 گل تاثیر مستقیم داشته (44 گل و 23 پاس گل). از زمان اولین حضور ستاره فرانسوی در این رقابت ها در تاریخ 27 سپتامبر 2016، فقط روبرت لواندوفسکی روی گل های بیشتری تاثیر مستقیم داشته است (59 گل و 11 پاس گل).

ام باپه در حال حاضر به اندازه محمد صلاح و دیدیه دروگبا (44) در لیگ قهرمانان اروپا گل زده است. تنها 13 بازیکن در تاریخ این رقابتها گل های بیشتری نسبت به این سه بازیکن به ثمر رسانده‌اند.

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.