شرکت آرین پارس موتور بعدازاینکه با عرضه لاماری ایما در بازار کشورمان به موفقیت رسید، عرضه نسخههای دیگری از این خودرو را در دستور کار قرار داد. یکی از این نسخهها، ایما هیبریدی یا HEV است که اولین بار شهریور امسال در نمایشگاه خودروی مشهد به نمایش درآمد و حالا آرین پارس موتور امکان آزمایش رانندگی با آن را برای رسانههای خودرویی فراهم کرده است.
این کراساوور، جدیدترین تیپ از مدل ایما است که قوای محرکه هیبرید دارد و ظاهر آن نیز با دو تیپ دیگر یعنی ایما معمولی و ایما X متفاوت است. زیر کاپوت لاماری ایما هیبرید یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ (TGDI) قرار دارد که به همراه یک موتور برقی، قوای محرکه هیبریدی را تشکیل دادهاند. خروجی ترکیبی سیستم هیبرید در این خودرو ۱۷۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر است. قدرت هم از طریق جعبهدنده DHT به چرخهای جلو منتقل میشود که جدیدترین تکنولوژی انتقال قدرت در خودروهای هیبرید است. در این خودرو با بهکارگیری سیستم هیبرید، مصرف سوخت کاهش قابلتوجهی پیدا میکند، تا جایی که این کراساوور در شرایط آزمایشی استاندارد بهصورت میانگین 4.7 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند که البته این رقم در شرایط واقعی بسته به نوع رانندگی، شرایط جاده و کیفیت سوخت بنزین میتواند متفاوت باشد.
در قسمت جلو ایما HEV، یک نوار کرومی بهصورت عمودی از گوشه چراغها افزوده شده و طراحی سپر هم تغییر داشته و با طرح جدید اسپرتتر شده است. در قسمت عقب نیز در گوشههای چراغها یک خروجی تزئینی هوا اضافه شده که به اسپرتتر نشان دادن این کراساوور کمک کرده است. همچنین در قسمت دیفیوزر بهصورت هماهنگ با سپر جلو، قطعهای همرنگ بدنه استفاده شده است تا ایما HEV کاملاً نسبت به دو نسخه دیگر لاماری متمایز باشد. طراحی صندلیها، رو دریها، دستهدنده، قطعاتی از داشبورد و همچنین گرافیک کلاستر نیز در این خودرو تغییر داشته و همه اینها باعث شده است کابین HEV از باقی نسخهها بسیار اسپرتتر و متفاوتتر به نظر برسد. گفتنی است؛ صندلیهای ایما HEV به سبک خودروهای مسابقهای طراحی شدهاند و حالت باکت دارند.
در کراساوور ایما HEV همان امکاناتی را میبینیم که در نسخه فول ایما ایکس دیده میشد. این خودرو به امکانات رفاهی نظیر سردکن صندلی راننده، گرمکن صندلیهای جلو، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، درب صندوق عقب برقی با سنسور پا، سقف پانوراما، صندلیهای برقی جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل، دوربین ثبت وقایع، تهویه اتوماتیک، سامانه پاکسازی هوای کابین، نورپردازی روی داشبورد، استارت دکمهای، سنسور نور، سنسور باران و… مجهز است. کراساوور سبز آرین پارس موتور از نظر ایمنی هم امکانات کاملی دارد؛ ایما HEV مجهز به شش کیسه هوای ۱۰ نقطهای، کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، رادار خطخوان، رادار نقطه کور و اخطار برخورد از جلو است و همین امکانات باعث شده تا شاسیبلند هیبرید آرین پارس موتور ۵ ستاره ایمنی چاینا انکپ را کسب کند.
ویدو تست و بررسی لاماری ایما هیبرید LAMARI EAMA HEV
نوشته ویدئو تست درایو و بررسی لاماری ایما هیبریدی اولین بار در چرخان پدیدار شد.
منبع: چرخان