بازگشت مرسدس بنز به ایران با دو محصول وارداتی

شرکت ستاره ایران که سال‌ها پیش نمایندگی واردات محصولات مرسدس بنز را در کشورمان در اختیار داشت، دوباره پس از سال‌ها غیبت ابن برند لوکس آلمانی را به ایران آورده است. البته این خودروها ویژه جانبازان هستند که امکان واردات خودروهایی با سقف قیمتی بالاتر از طرح معمولی را فراهم می‌کند. در طرح ویژه جانبازان، خودروهایی با قیمت حداکثر 35 هزار دلار امکان واردات خواهند داشت. از طرق همین طرح، چندی پیش پرشیا خودرو خبر از واردات محصولات بی‌ام‌و داد و حالا ستاره ایران هم شرکت رقیب یعنی مرسدس را به ایران بازگردانده است.

طبق اطلاعاتی که در سامانه خودروهای وارداتی بارگذاری شده است، ستاره ایران فعلاً قصد واردات دو مدل مرسدس بنز CLA180 و C180 را دارد. این خودروها جزء ارزان‌ترین محصولات مرسدس بنز هستند. C180 از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که 170 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. به لطف این نیرو، C180 ظرف 6.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید و به حداکثر سرعت 227 کیلومتر بر ساعت دست میابد. مصرف سوخت این خودرو هم 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

CLA180 سدانی کوچک‌تر از C180 است که بر اساس پلت‌فرم دیفرانسیل جلو ساخته شده و فرمی کوپه مانند دارد. این ماشین از یک پیشرانه کوچک 1.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با تنها 136 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این موتور به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل است که نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. CLA180 ظرف 9.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت 216 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو 4,692 میلی‌متر طول، 1,999 میلی‌متر عرض و 1,430 میلی‌متر ارتفاع دارد. هردوی این مدل‌ها از سیستم هیبریدی خفیف هم برخوردار هستند.

ازآنجایی‌که ستاره ایران نسخه‌های پایه و ارزان‌قیمت این خودروها را برای واردات انتخاب کرده است، انتظار تجهیزات خیلی زیادی را نباید داشته باشیم. لیست امکانات این دو خودرو را می‌توانید در تصاویر ببینید.

نوشته بازگشت مرسدس بنز به ایران با دو محصول وارداتی اولین بار در چرخان پدیدار شد.

منبع: چرخان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.