وقتی جانشین وزیر ورزش به سد محکم صفایی فراهانی خورد!/ ماجرای صاف شدن جاده برای علی آبادی و کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال/ یک تلاش ناکام برای رسیدن به کرسی ریاست

کیومرث هاشمی

جانشین وزیر ورزش و جوانان مشخص شد؛ نام سرپرست جدید وزارت ورزش «کیومرث هاشمی» است.

با شنیدن این اسم، اولین خاطره ای که به ذهنمان می رسد، حضور هاشمی در سازمان تربیت بدنی و همکاری او با محمد علی آبادی است. کیومرث هاشمی معاون فنی سازمان تربیت بدنی در دهه ۸۰ بود؛ چهره ای که پس از برکناری جنجالی محمد دادکان به سرپرستی فدراسیون فوتبال رسید تا جاده برای انتخاب علی آبادی صاف شود.

علی آبادی یگانه رئیس سازمان تربیت بدنی تاریخ ورزش ایران است که سودای ریاست در فدراسیون فوتبال را هم داشت؛ اما برکناری دادکان باعث شد تا برای نخستین بار، فیفا حکم تعلیق را به فوتبال ما دیکته کند. به محاق رفتن فوتبال کشور اما محصول تازه ای در فدراسیون داشت؛ کمیته انتقالی! در واقع همان نهادی که به درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا، محسن صفایی فراهانی به آن ورود کرد تا یک مانع جدی قانونی بر سر راه ریاست علی آبادی ایجاد شود.

رانت حضور در معاونت سازمان تریبت بدنی برای کیومرث هاشمی، ریاست کمیته ملی المپیک را به همراه داشت؛ به عبارت بهتر، او منهای وزیر شدن همه کرسی های داغ ورزش کشور را تجربه کرد. با این همه در سال ۱۳۹۹ و به وقت انتخابات فدراسیون فوتبال، کیومرث هاشمی در یک تلاش ناموفق دیگر برای رسیدن به صندلی ریاست، گوی و میدان را به شهاب الدین عزیزی خادم واگذار کرد.

حالا حمید سجادی وزیر مستعفی ورزش و جوانان، جانشینی به نام کیومرث هاشمی دارد؛ مردی که این بار قرار نیست از اعضای مجمع رای بگیرد؛ بلکه باید بخت و اقبال خود را در مجلس شورای اسلامی و رای اعتماد از نمایندگان مردم محک بزند.

منبع: خبرورزشی

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.