عزاداری مردم ایران در محرم امسال در تاریخ بی‌سابقه است

عزاداری مردم ایران در محرم امسال در تاریخ بی‌سابقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پور خاقان ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح لرستان و همچنین دادستان نظامی استان، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، اظهار کرد: عاشورا یک نهضت و درس است که برای ما مسیر را مشخص کرده و راه درست را نشان می‌دهد.

ملت غیور ایران، حسینی بودن در عمل و شعور به منصه ظهور رساندند

وی خاطرنشان کرد: ملت غیور ایران حسینی بودن خود را نه در شعار، بلکه در عمل و شعور به منصه ظهور رسانده و اثبات کردند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور با اشاره به نقش آفرینی مردم لرستان در خنثی کردن اغتشاشات اخیر دشمن دون پایه و خفاش صفت، افزود: بصیرت و بیداری، حضور به موقع در صحنه‌ها و عرصه‌های انقلاب یعنی ماندگاری در راه حسین(ع) و مردم استان به خوبی این را ثابت کرده‌اند.

پور خاقان با بیان اینکه دشمن به دنبال جدایی مردم از امام حسین(ع) است، افزود: ترویج بی‌حجابی، ترویج مفاسد اخلاقی، از بین بردن اخلاق در خانواده، نابود کردن روابط سالم در درون خانواده و اجتماع یعنی ایجاد تفکر شیطانی و دشمن به دنبال همین است.

وی تاکید کرد: به سبب روشنگری‌های امام راحل و رهبری بی‌بدیل مقام معظم رهبری و بصیرت و هوشیاری مردم شریف، فتنه‌ها یکی پس از دیگری خنثی شدند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور با اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، تصریح کرد: مردم بدانید اگر گذشته را بیان نکنید و اگر واقعیت قبل انقلاب را برای جوان امروز تشریح نکنیم همچون اتفاقاتی که بر جامعه ما افتاد، مانند ظلم جهان غرب به خانواده های ایرانی و اجرای سند ۲۰۳۰ و … ، ما می‌رسیم به آنجایی که جوان ناپخته و بی‌اطلاع از گذشته دست به ناهنجاری می‌زند.

پور خاقان با بیان اینکه گسست بین نسلی را به برکت تدابیر ارزشمند رهبر انقلاب نداشتیم جز در جریان کرونا، گفت: متاسفانه دشمن به اندازه‌ای توانست فاصله بندازد و این جهاد تبیین را به نوعی تعطیل کند.

وی ادامه داد: قبل از آن دشمن خیلی توطئه‌ها را برنامه‌ریزی کرد اما موفق نشد، هر چه می‌خواستند به اسم سازندگی و اصلاحات جوان نسل دومی، سومی و چهارمی را از انقلاب بگیرند، تدابیر نمی‌گذاشت، مراسماتی که برای شهدا گرفته می‌شد، جلساتی که در مساجد برپا می شد، تشییع پیکر شهدا در شهرهای مختلف اجازه فاصله بین جوان امروز و دیروز ما را نمی‌داد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه جوان امروز می‌داند امنیت این مملکت مفت به دست نیامده و حاصل خون شهدای بسیاری است، افزود: در کرونا همه ما را به ناچار خانه‌نشین کردند و فضای مجازی افسار گسیخته را بر روی فرزندان باز کردند، دشمن هر چه خواست در این ایام کرد و ما غافل شدیم، حال اینکه می‌توانستیم بهتر از این عمل کرده و از ظرفیت صداوسیما و رسانه‌ها استفاده کنیم.

حضور بی‌سابقه مردم در مراسم‌های عزاداری محرم امسال

پور خاقان، اسلام را بزرگترین مدافع حقوق زنان عنوان و خاطرنشان کرد: دشمن به بهانه آزادی زنان، زشت‌ترین صحنه‌ها را ایجاد کردند، اما مردم اصیل و غیرتمند جامعه ایرانی با انجام راهپیمایی‌های مختلف، مخالفت خود را با دشمنان نشان دادند.

وی تصریح کرد: امسال به برکت خون شهدا و عنایت امام حسین(ع) به کشور ایران، تمام بررسی‌ها نشان می‌دهد که مردم ایران بسیار بیشتر از سال‌های گذشته در هیئات شرکت کردند و چنان عزاداری و سوگواری را به منصه ظهور نشاندند که در طول تاریخ ایران زمین بی‌سابقه بوده است.

امنیت کشور مدیون رشادت‌های نیروهای مسلح است

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور در بخش دیگری از سخنان خود به نقش نیروهای مسلح در حفظ جان و مال و ناموس و امنیت مردم اشاره و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی نیز از این امر مستثنی نیست، بلکه به واسطه ارتباط نیروی مسلح با عالی‌ترین مقام نظام یعنی ولی‌فقیه، جایگاه نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی نسبت به دیگر کشورها قطعا مضاعف است.

پور خاقان بیان داشت: جایگاه نیروهای مسلح بسیار مهم است و امنیت کشور را مدیون رشادت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان هستیم، همچنان که فراجا حدود 40 شهید را طی ایام گذشته در راه حفظ امنیت جامعه تقدیم کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس