اولین نسخه پیش‌نمایشی اندروید 15 منتشر شد

روز گذشته شرکت گوگل اولین نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان اندروید 15 را منتشر کرد. این سناریو یک روز پس از موعد زمانی پیش‌تر شایعه شده عملی شد.

دومین نسخه پیش‌نمایشی نیز طی ماه مارس منتشر می‌شود. به‌دنبال آن اولین نسخه بتا در ماه آوریل و نسخه بتای دوم در ماه مه منتشر خواهند شد. سپس مرحله پایداری پلتفرم در ماه ژوئن و پیش از عرضه نسخه نهایی آغاز می‌شود و بالاخره پس از ماه جولای شاهد عرضه رسمی نسخه نهایی اندروید 15 خواهیم بود.

این موارد تمامی جزئیات اعلام شده توسط گوگل تا به این لحظه محسوب می‌شوند. غول جستجوگر اعلام کرده که نسخه نهایی اندروید 15 چند ماه پس از ژوئن 2024 منتشر خواهد شد.

اولین نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان مطابق روال معمول دارای ویژگی‌های جدید و تکامل‌ نیافته زیادی است. مولفه‌های این نسخه از سیستم‌عامل عمدتا بر توسعه‌دهندگان تمرکز دارند.

اندروید 15 از قابلیت اشتراک‌گذاری بخشی از محتوای نمایشگر پشتیبانی نموده و این موضوع بدان معناست که کاربران به‌جای اشتراک‌گذاری و ضبط کل محتوای صفحه می‌توانند این کار را برای تنها یک پنجره برنامه انجام دهند.

گوگل قابلیت پشتیبانی از اتصال دستگاه‌های MIDI 2.0 از طریق USB را به اندروید 13 اضافه کرد و اندروید 15 این قابلیت را به پشتیبانی از برنامه‌های MIDI مجازی تعمیم خواهد داد. این پدیده به اپلیکیشن‌های ترکیبی امکان می‌دهد تا برنامه‌های synthesizer را به‌عنوان یک دستگاه MIDI 2.0 مجازی و دقیقا همانند دستگاه USB MIDI 2.0 کنترل نمایند.

بعلاوه در فریم‌ورک‌های عملکردی دیگر نیز اصلاحاتی اعمال شده است. افزونه‌های جدید امکان کنترل بیش‌تر بر سخت‌افزار و الگوریتم‌های دوربین روی دستگاه‌های پشتیبانی شده را فراهم نموده و از انواع داده‌های جدید در Health Connect نیز پشتیبانی می‌شود.

کاربران اندروید 15 با استفاده از امضای رمزنگاری سفارشی قادر به حفاظت از فایل‌های خود در برابر هرگونه دستکاری یا تخریب خواهند بود. این ویژگی از فایل‌های مختلف در برابر بدافزارها یا تغییرات غیرمجاز محافظت می‌کند.

این نسخه همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ برای استفاده عموم کاربران مناسب نیست. در واقع این ویرایش برای بررسی از سوی توسعه‌دهندگان برنامه ارائه شده و به آنها امکان می‌دهد تا از هماهنگی مطلوب برنامه‌های خود با نسخه آینده اندروید اطمینان حاصل نمایند. این‌بار نیز مطابق روال همیشه، ثبت‌نام برای دریافت نسخه‌های بتا که از ماه آوریل به بعد منتشر می‌شوند؛ برای کاربران دستگاه‌های پیکسلی کاری پیش پا افتاده خواهد بود.

نوشته اولین نسخه پیش‌نمایشی اندروید 15 منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.