رقابت داغ درمیان مدل‌های چینی

تیگو ۸ پرو e پلاس

با وجود آن‌که هر بخش از بازار خودرو طرفداران خاص خود را دارد، اما به‌نظر می‌رسد رقابت اصلی دراین بخش، درمیان مونتاژکاران و در بازه قیمتی ۱/۵ تا ۳ میلیاردتومان شکل گرفته است.

بر این اساس مدل‌های مختلف چینی به‌خصوص شاسی‌بلندهای چینی که البته بیشتر از نوع تک‌دیفرانسیل بوده و درواقع کراس‌اوور محسوب می‌شوند، در این بازه قیمتی قرار می‌گیرند. درنهایت می‌توان گفت حاشیه‌سود بالا، به‌خودی خود سبب تنوع و حضور حداکثری مدل‌های مونتاژی در این بازه قیمتی شده است .

تنها چینی های دو دیفرانسیل بازار

با وجود تنوع بسیار بالا در بازار شاسی‌بلندهای چینی که این روزها به‌صورت صفرکیلومتر عرضه می‌شوند، اما در میان آن‌ها تا به امروز تنها سه مدل دودیفرانسیل محسوب می‌شوند.

این خودروها شامل فونیکس تیگو ٨ پرومکس و دایون وای ٥ می‌شود که البته جزو مدل‌های مونتاژی به‌شمار می‌روند و سومی جیلی آزکارا است که یک چینی وارداتی است. درعین حال تعداد زیادی وانت پیکاپ دو دیفرانسیل شاسی‌بلند نیز در بازار کشور به‌چشم می‌خورد که البته مشتریان خاص خود را دارد.

منبع: دنیای خودرو

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.