لزوم هم‌گرایی در مسیر پیشبرد برنامه‌های فرهنگی کانون

لزوم هم‌گرایی در مسیر پیشبرد برنامه‌های فرهنگی کانون

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی امروز سه شنبه در نشست با فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شفت اظهار کرد: گسترش همکاری‌ها در قالب طرح کانون مدرسه و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار و روستایی لازم است.

وی به طرح «با بچه‌های روستا»، به همت مراکز فرهنگی هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی و مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اجرا می‌شود، افزود: این طرح، بستری برای ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به مخاطبانی که به مراکز ثابت این مجموعه دسترسی ندارند، فراهم می‌کند.

میرعظیمی همچنین در گفت‌وگویی با کودکان روستای لختکی روزهای کودکی را مهم توصیف کرد و ادامه داد: این دوران و هم‌نشینی با مربیان کانون و شرکت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی خلاقانه و کتاب‌محور، فرصت مغتنی است و ضرورت دارد از این امکان فرهنگی به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

مدیرکل کانون استان‌گیلان در تبیین اهمیت این موضوع، به پیشینه فعالیت‌های خود در آموزش و پرورش شهرستان شفت اشاره کرد و گفت: رقیه آزادنیا، از دانش‌آموزان کوشایی بود که با حضور مؤثر در کلاس‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، توانسته است به عنوان مربی مسئول این روزهای کانون پرورش فکری شفت، نقش به‌سزایی در کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان داشته باشد.

وی تصریح کرد: الگو قرار دادن مربیان کانون از سوی دانش‌آموزان اثربخش بوده و کودکان برای ساختن آینده خود و ایران اسلامی باید تلاش بیشتری کنند.

گفتنی است؛ برپایی کارگاه نوشتن خلاق، شعرخوانی، خوانش اثر از سوی مربیان و مخاطبان، معرفی برنامه‌ها و عضویت کودکان حاضر در بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون و اهدای کتاب، از جمله برنامه هایی بود که با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری و رئیس آموزش و پرورش شهرستان شفت صورت گرفت.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.