سیستان و بلوچستان با همت جهادی صادر کننده تولیدات دامی خواهد شد

سیستان و بلوچستان با همت جهادی صادر کننده تولیدات دامی خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی صیح امروز سه شنبه در دیدار حسین دماوندی نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تأثیر اراده و ایمان در موفقیت در کارها، افزود: در حال حاضر این باور در همه وجود دارد که استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های عظیمی برای توسعه در بخش‌های مختلف دارد.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان پتانسیل لازم برای تولید دام‌های مولد و گوشتی و هم شرایط واردات دام از کشورهای همسایه را دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نحوه تبدیل زمین‌های راکد منطقه تهلاب به شرکت هاب دام آسیا در زمینه تولیدات دامی بر ظرفیت پرورش دام در تمام مناطق استان تاکید کرد و گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره برای ایجاد اشتغال در منطقه سیستان با توجه به وضعیت خشکسالی اگر نهاده‌های دامی در منطقه سیستان تأمین شود، این منطقه ظرفیت خوبی برای پرورش دام دارد.

کرمی با بیان این مطلب که برنامه‌ریزی اصولی بر پایه مطالعات دقیق در زمینه واردات دام از کشورهای همسایه صورت گرفته و این طرح باید مرحله به مرحله اقدام شود، به برنامه‌ریزی برای تنظیم بازار گوشت در ماه‌های مختلف سال و سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش دام‌های گوشتی تاکید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هیچ مانعی نباید در زمینه اجرای کارها وجود داشته باشد و اگر فردی مانع اجرای طرح‌های توسعه‌ای استان بشود، باید کنار گذاشته شود.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل عدم توسعه استان با وجود این همه ظرفیت‌های توسعه‌ای، وجود افرادی بوده که مانع اجرای طرح‌ها سازنده به بهانه‌های مختلف بودند.

کرمی با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد احداث ۶ کارخانه در زمینه معادن مس استان هستیم و با اشاره به تئوری نفوذ آمریکا در زمینه توقف در کارهای توسعه‌ای افزود: نگاه جهادی یک نگاه علمی و بر پایه دانش است، و قرارگاه جهادی در زمینه تولید دام‌های گوشتی و مولد نیز فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به بازدید اخیر خود از دامداری‌های اطراف شهر زاهدان هم گفت: مسئولان به صدور مجوزها و استفاده از ظرفیت عظیم مردم در کارها و بهره مندی از این سرمایه‌ها تاکید داشته باشند.

منبع: مهر