مدیرعامل پارس خودرو خبر داد: آغاز همکاری رسمی پارس خودرو با سایک موتور

پارس خودرو

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از روابط عمومی ، سید محمدحسین ادیانی مدیرعامل شرکت پارس خودرو گفت: شرکت پارس خودرو به عنوان قدیمی ترین خودروساز خاورمیانه که سابقه همکاری با شرکای تجاری مختلفی را در کارنامه دارد، در راستای سیاست های کلان وزارت صمت در حوزه خودروهای پاک، به صورت رسمی همکاری خود را با شرکت سایک موتور چین آغاز کرد.

وی افزود: این همکاری در گام اول بر اساس واردات محصولات هیبریدی و برقی خواهد بود و در ادامه نیز توسعه همکاری بین پارس خودرو و شرکت سایک موتور بر اساس KD و CKD است.

وی تصریح کرد: پارس خودرو در گام اول همکاری واردات کراس اور هیبریدی Roewe eRX5 را در دستور کار دارد. قطعات و مجموعه های این خودرو از بهترین سازندگان جهان همچون بوش و ماهله و …. تامین شده است.

مدیرعامل پارس خودرو ادامه داد: سایک موتور برای خودروی برقی 5Roewe erx از فناوری فولکس واگن استفاده کرده است و از نظر سطح فناوری در رده بالایی قرار دارد. این خودرو می تواند با یک بار شارژ تنها با انرژی برقی تا 61 کیلومتر و در سیکل ترکیبی تا حدود 1050 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

ادیانی با اشاره به حمایت های وزیر صمت در شکل گیری این همکاری گفت: با توجه به این که شرایط سختی برای توسعه روابط صنعتی برون مرزی در صنعت خودرو وجود دارد، همکاری با شرکای تجاری جدید نیازمند حمایت های دستگاه ها و به ویژه وزارت صمت است. خوشبختانه در شکل گیری این همکاری وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت حمایت های بسیاری از پارس خودرو کردند.

وی با اشاره به قیمت رقابتی این خودرو گفت: این خودرو قیمت رقابتی خواهد داشت و با توجه به سیاست های حمایتی وزارت صمت در کاهش تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی، این محصول سایک موتور در رده کراس اورهای با کیفیت و قیمت مناسب قرار خواهد گرفت.

گفتنی است شرکت سایک موتور بیش از ده شریک تجاری دارد و در سال 2023 توانسته حدود 2.9 میلیون دستگاه خودرو سبک و سنگین تولید کند. این شرکت یکی از گسترده ترین سبدهای محصول در میان خودروسازان چین را دارد.

انتهای پیام/

منبع: جوان خودرو

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.