دستگاه تاشو 20 اینچی و اسرارآمیز اپل در سال 2027 عرضه خواهد شد

شرکت اپل طی سالیان آینده به تدریج روند استفاده از نمایشگرهای LCD و مینی LED را متوقف نموده و در عوض به سراغ پنل‌های اولد خواهد رفت. روند گذار کمپانی احتمالا از ماه آینده و با عرضه مدل‌های جدید آیپد پرو آغاز خواهد شد.

یک گزارش جدید، جزئیات برنامه‌های گذار اپل برای کلیه محصولات تولیدی این شرکت را به اشتراک گذاشته است. همچنین این گزارش به وجود دستگاه تاشو جدید 20.3 اینچی اپل اشاره می‌کند. این دستگاه احتمالا در سال 2027 و به‌همراه مدل‌های آینده آیپد پرو با نمایشگر اولد عرضه خواهد شد.

پس از آیپد پرو، آیپد ایر اولویت بعدی اپل برای استفاده از پنل‌های اولد به‌شمار رفته و در سال 2026 احتمالا شاهد عرضه آیپد ایر با نمایشگر اولد خواهیم بود. اخیرا اعلام شد که اپل برای تامین پنل‌های اولد مورد نیاز تبلت‌های آیپد پرو آینده خود به شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی متکی خواهد بود.

ال‌جی پنل‌های 13 اینچی را تولید نموده و سامسونگ در ابتدا بر ساخت نمایشگرهای 11 اینچی اولد تمرکز خواهد کرد. با این‌حال کمپانی برای به‌کارگیری پنل‌های اولد در تمامی محصولات تولیدی خود برنامه‌ریزی‌ کرده است. در حال حاضر تنها دستگاه‌های آیفون و اپل واچ از نمایشگرهای اولد استفاده می‌کنند و در پایان ماه آینده میلادی، تبلت آیپد با پنل اولد نیز روانه بازار خواهد شد.

بایستی توجه داشت که اپل صرفا در صدد به‌کارگیری پنل‌های اولد در تبلت‌های آیپد پرو خود است؛ بنابراین سایر تبلت‌های اپل نظیر آیپد ایر، آیپد مینی و مدل پایه آیپد کماکان از نمایشگرهای LCD بهره خواهند برد. بر اساس نقشه راه استفاده از پنل‌های اولد که توسط وبسایت Omdia به اشتراک گذاشته شده است؛ تبلت آیپد ایر در سال 2026 به نمایشگر اولد ارتقاء خواهد یافت و آیپد مینی با نمایشگر اولد نیز در سال 2027 روانه بازار خواهد شد.

همچنین این گزارش به روند جایگزینی پنل‌های اولد در دستگاه‌های مک‌بوک اشاره می‌کند. این نمودار نشان می‌دهد که مک‌بوک ایر با نمایشگر قدیمی در سال 2027 عرضه می‌شود؛ در حالی‌که مدل‌های پرو یک سال قبل‌تر با نمایشگرهای اولد ارائه می‌شوند.

بعلاوه نقشه راه به وجود یک دستگاه بی‌نام و نشان با نمایشگر اولد تاشو اشاره دارد. این دستگاه در سال 2027 عرضه شده و احتمالا نخستین آیپد تاشو اپل به‌شمار خواهد رفت.

اخیرا گزارش شد که اپل روی توسعه یک دستگاه تاشو کار می‌کند؛ اما این محصول در خانواده آیفون طبقه‌بندی نخواهد شد. گزارش منتشر شده توسط نشریه کره‌ای The Elec مشخصا نشان می‌دهد که کمپانی به‌جای آیفون روی توسعه یک دستگاه بزرگ‌تر کار می‌کند. پیش‌تر شایعه شده بود که آیپد مینی اولین محصولی است که از این الگوی تاشو بهره خواهد کرد.

البته تمامی اطلاعات فوق صرفا در حد حدس و گمانه‌زنی هستند؛ چرا که اپل تصمیم نهایی را خواهد گرفت. اپل به‌جای ارتقاء سری محصولات فعلی خود با نمایشگر تاشو می‌تواند یک دسته‌بندی کاملا جدید از محصولات را تولید نماید. با این‌حال برای نتیجه‌گیری در این زمینه هنوز خیلی زود است؛ چرا که دستگاه‌های مورد اشاره طی چند سال آینده عرضه خواهند شد.

نوشته دستگاه تاشو 20 اینچی و اسرارآمیز اپل در سال 2027 عرضه خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.