هزینه قطعات هدست 3500 دلاری اپل ویژن پرو اعلام شد

هدست اپل ویژن پرو با قیمت‌گذاری هنگفتی به بازار عرضه می‌شود. برخی کاربران احتمالا تصور می‌کنند که این دستگاه بایستی با قیمت ارزان‌تری در دسترس آنها قرار گیرد.

اما داده‌های ارائه شده توسط وبسایت Omdia نشان می‌دهند که هزینه اجزای مورد استفاده در این هدست نیز بسیار بالا است. اجزای یک هدست به تنهایی برای اپل 1542 دلار هزینه دارند. این رقم شامل هزینه‌های لجستیک، بسته‌بندی، بازاریابی و به ویژه توسعه نمی‌شود.

این موضوع بدان معناست که اگر اپل بخواهد هدست ویژن پرو خود را بدون زیان‌دهی به فروش برساند؛ در این‌صورت خرده فروشی محصول حتی با قیمت‌گذاری 2000 دلاری نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

نکته جالب توجه اینکه تقریبا یک سوم قیمت هدست صرفا به نمایشگرهای داخلی آن مربوط می‌شود. خریداری هر یک از نمایشگرهای ساخت شرکت سونی هزینه 228 دلاری را بر اپل تحمیل می‌کند و هر هدست به دو عدد از این نمایشگرها احتیاج دارد. این نمایشگر دارای طول قطر 1.25 اینچ با رزولوشن 3660×3200 پیکسل و چگالی پیکسلی 3386 پیکسل بر اینچ است.

تراشه‌های Apple M2 و Apple R1 دومین قطعات گران‌قیمت‌ موجود در هدست به‌شمار می‌روند. متاسفانه قیمت دقیق این قطعات و سایر اجزای مورد استفاده در هدست به‌صورت مجزا اعلام نشده است.

نوشته هزینه قطعات هدست 3500 دلاری اپل ویژن پرو اعلام شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.