درحالیکه صنعت خودرو نتوانسته است رضایت رهبرمعظم انقلاب و اکثریت متقاضیان خودرو را بهدست بیاورد برخی فعالان همچنان بر این باور هستند این صنعت مستحق دستخوش و خسته نباشید است.
هرچند به عقیده فعالان بازار خودرو توسعه خودروهای برقی در کشور که به صورت جدی با روی کار آمدن علیآبادی بهعنوان وزیر صمت استارت خورده است، میتواند تنها نقطه قوت این صنعت در چند دهه گذشته باشد. در ادامه روحاله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بیان نظرات خود میپردازد.
سطح رضایت متقاضیان محصولات خودروسازان داخلی به نسبت سالهای گذشته در سطح غیرقابلقبولی قرار دارد، برای جبران عقبماندگی این بنگاهها چه راهکارهایی را پیشنهاد میکنید؟
محصولات برقی به ایجاد هوای پاک، رفع مسائل زیستمحیطی و ناترازی مصرف بنزین و کاهش مصرف سوخت در کشور کمک شایانی خواهد کرد. حرکت خودروسازان کشور به سمت تولید و عرضه خودروهای برقی و هیبرید را گامی روبهجلو در صنعت خودرو است، ضمن اینکه از تولیدات برقی در کشور استقبال میکنیم به خودروسازان کشور بهدلیل حرکت در مسیر برقیسازی خودروها دست مریزاد میگوییم.
توقع متقاضیان خرید خودرو از کیفیت محصولات خودروسازان داخلی بیشاز محصولاتی است که به بازار عرضه میشود، آیا تولید خودروهای برقی میتواند رضایت متقاضیان را به دنبال داشته باشد؟
اگرچه ممکن است هزینه خودروهای برقی و هیبرید بیش از خودروهای بنزینی باشد اما همانطور که وزیر صمت نیز اشاره داشت، محصولات برقی به ایجاد هوای پاک، رفع مسائل زیستمحیطی و ناترازی مصرف بنزین و کاهش مصرف سوخت در کشور کمک شایانی خواهد کرد.
راهکار پیشنهادی شما برای استقبال متقاضیان خودرو از خودروهای الکتریکی ساخت داخل چیست؟
استقبال از خودروهای الکتریکی در گرو تعیین قیمت منطقی برای آنهاست، تولیدکنندگان، واردکنندگان و مونتاژکاران خودروهای برقی و هیبرید باید با تعیین قیمت منطقی و متعارف برای محصولات خود زمینه استقبال مردم از خودروهای برقی را فراهم کنند.
منبع: دنیای خودرو