بهترین تلویزیون ها برای دوست داران تماشای فوتبال

بهترین تلویزیون ها برای دوست داران تماشای فوتبال

در بسیاری از مواقع، ممکن است حضور در ورزشگاه برای شما میسر نباشد و بخواهید در خانه یا کافه همراه با دوستان خود به تماشای یک مسابقه فوتبال بنشینید. طبیعی است که در چنین مواردی به دنبال یک تلویزیون با وضوح تصویر بالا و رنگ‌های طبیعی همراه با صدای فراگیر باشید؛ زیرا، هیچ‌کس دوست ندارد که لذت تماشای یک مسابقه ورزشی هیجان‌انگیز را به دلیل کیفیت پایین تلویزیون از دست بدهد. اگر بودجه کافی برای خرید نقدی نیز در اختیار ندارید، می‌توانید با دریافت وام اعتباری از دیجی وام نسبت به خرید تلویزیون اقساطی اقدام کنید.

مهم‌ترین چالش پیش رو، انتخاب تلویزیونی است که در درازمدت، کیفیتی تضمین‌شده داشته باشد. اکثر شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لوازم صوتی و تصویری، از جمله سونی، سامسونگ، ال‌جی، پاناسونیک، هایسنس و تی‌سی‌ال، تلویزیون‌هایی دارند که برای تماشای فوتبال مناسب هستند. در این مقاله، به معرفی چند مورد از بهترین‌ تلویزیون‌ها برای دوست‌داران تماشای فوتبال خواهیم پرداخت.

بهترین تلویزیون‌ها برای تماشای فوتبال

گاهی اوقات، بهترین راه برای تماشای فوتبال، پخش زنده بازی در تلویزیون است. سازندگان معمولاً روی ساخت تلویزیون‌های انحصاری برای تماشای مسابقات ورزشی تمرکز نمی‌کنند؛ اما، بسیاری از تلویزیون‌های ۴k مدرن، عملکرد همه‌جانبه خوبی دارند که آن‌ها را برای تماشای فوتبال مناسب می‌کند. در ادامه مقاله، به معرفی برخی از باکیفیت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های موجود پرداخته‌ایم.

تلویزیون ۶۵ اینچ ال‌جی C۲ OLED evo

تلویزیون ال‌جی C۲، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تماشای مسابقات ورزشی و به‌خصوص، فوتبال است. این تلویزیون، نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهد، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ نیز به حساب می‌آید. از این رو می‌توانید از شهر لوازم خانگی به صورت قسطی این تلویزیون خود را خریداری کنید.

تلویزیون ال‌جی C۲ از وضوح تصویر بسیار بالایی برخوردار است؛ همچنین، با بهره‌گیری از پردازنده هوش مصنوعی Alpha ۹ Gen ۵، کیفیت تصویر و صدا را بهبود می‌بخشد. به‌عنوان مثال، پردازنده کمک می‌کند تا بتوان صدای ۲ کاناله را به صدای فراگیر ۷.۱ کاناله تبدیل کرد. علاوه بر این‌ها، روشنایی تلویزیون را نیز تا ۲۰درصد در مقایسه با مدل‌های قبلی سری C افزایش می‌دهد.

تلویزیون LG C۲ از فرمت‌های صوتی و تصویری متعددی مانند Dolby Vision، HDR۱۰ و Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون ۶۵ اینچ سامسونگ S۹۵B OLED

یکی دیگر از گزینه‌های موجود، تلویزیون سامسونگ مدل S۹۵B است. نقطه قوت اصلی این تلویزیون، صفحه نمایش نقطه کوانتومی (QD-OLED) آن است که به رفع برخی ناکارآمدی‌های فناوری OLED کمک می‌کند.

تلویزیون‌های OLED، به‌ویژه در حالت HDR، دارای روشنایی کافی نیستند که ممکن است برای تماشای فوتبال چندان خوشایند نباشد. تلویزیون Samsung S۹۵B با استفاده از فناوری QD در سیستم OLED و افزودن یک لایه تابش نور اضافی، این مشکل را حل کرده است.

S۹۵B، یک پردازنده کوانتومی ۴k نیز دارد. این پردازنده علاوه بر بهبود کنتراست تصویر، می‌تواند رزولوشن HD را به وضوح ۴k ارتقا دهد. از این رو می‌توانید از شهر لوازم خانگی به صورت قسطی این تلویزیون خود را خریداری کنید.

این تلویزیون، به لطف سیستم صوتی ۲.۲.۲کانالی خود، کیفیت صدای بسیار خوبی دارد و می‌تواند صدای فراگیر سه‌بعدی تولید کند؛ درنتیجه، تماشاگر همه‌چیز را همان‌طور که در ورزشگاه اتفاق می‌افتد، می‌بیند.

تلویزیون ۶۵ اینچ سونی OLED BRAVIA XR A۸۰K

تلویزیون سونی مدل A۸۰K، یک تلویزیون میان‌رده باکیفیت برای تماشای فوتبال به‌حساب می‌آید که نسبت به اکثر تلویزیون‌های OLED، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

یکی از چشمگیرترین ویژگی‌های A۸۰K، پردازنده BRAVIA XR آن است. این پردازنده از هوش شناختی برای تجزیه ‌و تحلیل و بهبود کیفیت تصویر و صدا استفاده می‌کند؛ به‌عنوان مثال، ویژگی XR OLED Contrast Pro به این پردازنده اجازه می‌دهد تا رنگ‌های غنی و پرکنتراست ایجاد کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه تلویزیون A۸۰K، سیستم عامل Android TV با رابط کاربری ساده است که دسترسی به خدمات Google را ارائه می‌دهد.

از نقاط ضعف این تلویزیون می‌توان به سطح روشنایی کمتر نسبت به سایر تلویزیون‌های OLED و عدم پشتیبانی از HDR۱۰+ اشاره کرد.

تلویزیون 65 اینچ سامسونگ

تلویزیون ۶۵ اینچ سامسونگ QN۹۰B Class Neo QLED ۴K

سامسونگ QN۹۰B، بهترین تلویزیون غیر OLED برای تماشای فوتبال است. این تلویزیون با استفاده از ال‌ای‌دی‌های کوچک کوانتومی در ابعاد میکرومتر، روشنایی بسیار قابل‌قبولی برای صفحه نمایش فراهم می‌کند. اندازه کوچک مینی ال‌ای‌دی‌ها به سامسونگ این امکان را می‌دهد که هزاران عدد از آن‌ها را در مناطق جداگانه قرار داده و درنتیجه، میزان روشنایی، شدت رنگ و کنتراست را افزایش دهد.

تلویزیون سامسونگ QN۹۰B دارای یک پردازنده کوانتومی نئو با ارتقاء مقیاس ۴k است که وضوح تصویر را با تجزیه و تحلیل و ارتقاء مقیاس هر پیکسل به‌صورت جداگانه افزایش می‌دهد و درنتیجه، تصاویری با کیفیت بالا ایجاد می‌کند.

تلویزیون ۵۵ اینچ تی‌سی‌ال Class ۵-Series ۴K UHD QLED Dolby Vision

تلویزیون تی‌سی‌ال سری ۵، مقرون‌به‌صرفه‌ترین انتخاب برای تماشای فوتبال است و در مقایسه با سایر گزینه‌های معرفی‌شده، قیمت کمتری دارد؛ با این حال، قیمت مطلوب آن، به ‌هیچ ‌عنوان در عملکرد این تلویزیون تاثیر نگذاشته است. سری پنجم تلویزیون‌های TCL از فناوری QLED پشتیبانی می‌کند و دارای پردازنده‌هایی برای بهبود کیفیت تصویر است. شما با دریافت وام اعتباری از دیجی وام به‌راحتی قادر خواهید بود تا این تلویزیون را خریداری نمایید.

جمع بندی

با توجه به موارد ذکر شده، بهترین تلویزیون‌ برای تماشای فوتبال، علاوه بر وضوح تصویر بسیار بالا، باید بلندگوهای پیشرفته و صفحه نمایش با روشنایی مطلوب نیز داشته باشد؛ البته، قیمت نیز فاکتوری تعیین‌کننده در خرید یک تلویزیون خواهد بود. اگر بودجه کافی در اختیار ندارید، می‌توانید نسبت به دریافت وام یا خرید تلویزیون اقساطی اقدام کنید.

منبع: خبرورزشی