۷ باند سازمان یافته قاچاق کالا و ارز در خراسان رضوی متلاشی شد

۷ باند سازمان یافته قاچاق کالا و ارز در خراسان رضوی متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین دشتبان اظهار کرد: هفت باند سازمان یافته قاچاق کالا و ارز طی بهار امسال در استان شناسایی و متلاشی شد که در مقایسه با بهار سال گذشته ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در خصوص میزان کالاهای مکشوفه در سه ماهه ابتدای سال بیان کرد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه مظنون به قاچاق در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲، ۳,۴۶۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۰۲۳ متهم دستگیر و ۷ باند سازمان‌یافته قاچاق کالا و ارز شناسایی و منهدم شدند که از نظر تعداد متهمان ۲ درصد و از نظر تعداد باندها ۴۰ درصد افزایش داشتیم. در سه ماهه سال ۱۴۰۲، ۱۰.۵ تن کالای دارای رأی قطعی قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال منهدم شده است.

دشتبان گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان ۱۸۶۵ پرونده بوده که از این میزان ۱۶۱۴ پرنده منجر به حکم محکومیت و ۴,۰۵۷ میلیارد ریال جریمه برای این پرونده‌های محکومیت‌یافته تعیین شده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی در زمینه قاچاق در برخی کالاها استان مبدا و در برخی دیگر استان مقصد است، عنوان کرد: مواد غذایی، دارو و نفت گاز بیشترین کالاهای اکتشافی بوده که در زمینه نفت گاز خروجی و در زمینه دارو و مواد غذایی ورودی و خروجی هستیم.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.