توسعه روابط در دستور کار قرقیزستان و ژاپن

توسعه روابط در دستور کار قرقیزستان و ژاپن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «جین بیک کولوبایف»ویر امور خارجه قرقیزستان با «یومی یوشیکاوا » معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن در «بیشکک» دیدار کرد.

در این دیدار کولوبایف از توسعه پیشرو روابط دوجانبه و حفظ گفت وگوی سیاسی فعال بر اساس روابط دوستانه سنتی ابراز خرسندی کرد.

خاطرنشان شد که قرقیزستان برای همکاری با ژاپن اهمیت زیادی قائل است و همکاری با آن یکی از اولویت های اصلی این کشور است.

وی بر اهمیت تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای در قالب گفت‌وگوی« آسیای مرکزی + ژاپن» در درجه اول در زمینه به هم پیوستگی اقتصادی، لجستیک حمل‌ونقل و محیط‌زیست تاکید کرد.

همچنین در این دیدار طرفین توافق کردند که در جهت تقویت بیشتر تعاملات دو کشور در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری و غیره تلاش‌های مشترکی را برای سازماندهی دیدارها در سطوح عالی انجام دهند.

دو طرف بر اهمیت تعامل در قالب های چند جانبه تاکید کردند و همچنین در مورد موضوعات مهم بین المللی، امنیت منطقه و وضعیت کنونی افغانستان گفت وگو کردند.

در پایان این دیدار، طرفین تمایل خود را برای تعمیق بیشتر همکاری‌های دوجانبه در موضوعات در دستور کار دوجانبه و چندجانبه روابط قرقیزستان و ژاپن تأیید کردند.

همچنین مذاکراتی بین یوشیکاوا و «آیبک مولدوگازیف» معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان انجام شد که طی آن طرفین در مورد اجرای توافقات حاصل از سفرهای دوجانبه و همچنین رویدادهای مختلف برنامه ریزی شده برای امسال در سطوح عالی تبادل نظر کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس