اعزام ۸۰ آمبولانس و ۸ اتوبوس آمبولانس به عراق در ایام راهپیمایی اربعین

 اعزام ۸۰ آمبولانس و ۸ اتوبوس آمبولانس به عراق در ایام راهپیمایی اربعین

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند در افتتاحیه سومین کنگره بین المللی سلامت در اربعین که صبح امروز برگزار شد، گفت: جلسات مختلفی با وزیر کشور و بهداشت عراق و دوستان حشد الشعبی داشته ایم و برنامه ریزی برای این کار انجام شده است.

وی ادامه داد: از 16 مهرماه سال گذشته این جلسات آغاز شده است و حدود 2 هزار پزشک و متخصص در این کنگره ثبت نام کرده اند. اهمیت این کنگره اینقدر رسا است که پیام های مختلفی در سطح جامعه جهانی داشتیم.

رییس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: رییس صلیب سرخ به این کنگره پیام ارسال کرده اند. این یعنی صدا و ندای اربعین حسینی به گوش همه جهان رسیده است.

کولیوند با اشاره به اهداف این کنگره گفت: از مهمترین اهداف این کنگره تقویت و هماهنگی بین بخشی برای ارائه خدمات سلامت در اربعین حسین است. همچنین تقویت دیپلماسی سلامت در کشورهای اسلامی و کشورهای علاقه مند به اربعین حسینی شناسایی ظرفیت های خدمات سلامت در اربعین حسینی و بهداشت و سلامت در اربعین از مهترین اهداف ما است. همچنین بیماری های شایع و حوادث در اربعین بررسی و راه های پیشگیری بررسی می شود.

وی ادامه داد: بیش از 4 هزار نفر در این اربعین حضور دارند. 80 دستگاه آمبولانس و 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس به عراق اعزام و مجوز پرواز بالگردهای هلال احمر در عراق نیز اخذ شده است و روان سازی عملیات جمعیت هم در عراق انجام شده است.

انتهای پیام/منبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.