نه جاده و نه ترافیک؛ با این وسیله روی آب دوچرخه‌سواری کنید +ویدیو

نه جاده و نه ترافیک؛ با این وسیله روی آب دوچرخه‌سواری کنید +ویدیو

تا الان به فکر دوچرخه‌سواری روی آب افتادید؟ هیدروفولر X-۱ اولین دوچرخه آبی جهان است و مانتا۵ طوری این دوچرخه آبی را طراحی کرده که ترکیبی از دوچرخه و هواپیما باشد. هیدروفویل‌های فیبر کربنی و پروانه دارد که در هنگام سرعت گرفتن زیر آب غوطه‌ور می‌ماند. هیدروفویل در واقع بالی است که در زیر آب پرواز می‌کند و هرچه سرعت بالاتر باشد، بالاتر می‌آید و قسمت بدنه دوچرخه بیرون از آب می‌ماند.

XE-۱ به حداکثر سرعت ۱۲ مایل بر ساعت (۲۱ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد و برد ۱۵ مایلی (۲۴ کیلومتر) دارد. این دوچرخه همچنین به حالت‌های کمکی الکتریکی مجهز شده است و می‌تواند هم برای تفریح و هم برای ورزش استفاده شود. حالت کمک پدال اجازه سواری تا ۴.۵ ساعت را می‌دهد. XE-۱ از آلومینیوم درجه یک هواپیما ساخته شده و به همین دلیل کاملا جمع و جور و سبک است. ماژول‌های شناوری نیز برای شناور نگه داشتن آن وصل می‌شوند. دوچرخه آبی XE-۱ با قیمت ۸۹۹۰ دلار می‌تواند به ورزش دوستان کمک کند تا در رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها دوچرخه‌سواری کنند.

منبع: خبرورزشی

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.