واکنش رسمی باشگاه بارسلونا به درگذشت آکیرا توریاما / عکس

طرفداری | آکیرا توریاما خالق مانگای محبوب «دراگون بال» صبح جمعه در سن 68 سالگی به دلیل هماتوم ساب‌ دورال حاد ( خون‌مردگی سخت‌شامه) درگذشت. دراگون بال یکی از بهترین مانگا‌ها و انیمه‌های دهه 80 و 90 میلادی محسوب می‌شود و در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. حرکات نمایشی این اثر محبوب ژاپنی به دنیای فوتبال هم راه پیدا کرد و برخی از بازیکنان مثل پیر امریک اوبامیانگ و رافائل لیائو در خوشحالی‌ پس از گل خود از آن استفاده کرده‌اند.

واکنش رسمی یوونتوس، دورتموند و پاری سن ژرمن به درگذشت خالق «دراگون بال» / عکس

واکنش باشگاه میلان به درگذشت خالق «دراگون بال» / عکس

در پی مرگ آکیرا توریاما، باشگاه‌ بارسلونا امروز با انتشار تصویر ویرایش‌شده‌ای از پیر امریک اوبامیانگ، درگذشت این مانگاکای فقید ژاپنی را تسلیت گفت. اوبامیانگ، این خوشحالی که برگرفته از دراگون بال است را در جریان پیروزی 4-0 مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو اجرا کرده بود. از توریاما به عنوان پدر معنوی مانگاها (کمیک‌های ژاپنی) یاد می‌شود. بارسلونا در X نوشت:

بابت همه هنرهاتون ممنون. ما واقعاً از آن لذت بردیم، آکیرا توریاما 🐉

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.