شورای نگهبان نهادی برآمده از انقلاب اسلامی است

شورای نگهبان نهادی برآمده از انقلاب اسلامی است

‌به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد زیویار استاندار لرستان با صدور پیامی سالروز تأسیس شورای نگهبان را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«نهاد شورای نگهبان از عالی‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی است و در سایه این نهاد جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی قوام و استحکام می‌یابد.»
مقام معظم رهبری (حفظ الله)

ملت بالغ و مسلمان ایران که وارث اسلام ناب محمدی شدند، در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود اسلام را در پرتو ولایت نورانی حضرت مولی‌الموحدین و ائمه اطهار، نه‌تنها حفظ و حراست نمودند؛ بلکه در انتشار معارف حقه اسلام به اقصی‌نقاط جهان از هیچ مجاهدتی فروگذار نکرده‌اند.

علما، حکماً و فلاسفه متعلق ایران اسلامی صدها سال برای تبیین و تشکیل حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت حقه ائمه اطهار چه زحمات که متقبل نشده و در نزاع با سلاطین جور، شهدای بسیار تقدیم کردند.

جمهوری اسلامی ایران، حاصل حرکت جوهری و استکمالی ملتی بالغ و بسیار مستعد در طول صدها سال است که جور سلاطین، شاهان، اشغالگران و زخم استعمارگران را در حافظه تاریخی خود برای ابدیت به‌خاطر دارد.

علما فقه جعفری در سیر مبارزاتی خود همواره بر مشروع بودن قوانین حاکم بر مملکت تأکید داشته و برایش از جان گذشتند.

شورای نگهبان قانون اساسی ثمره و عصاره این مجاهدت‌هاست که نهادی برآمده از انقلاب اسلامی و سیر مبارزاتی تاریخی ملتی آزاده و مسلمان است.

خوانشی دوباره از وظایف شورای نگهبان در قانون اساسی به‌خودی‌خود، عظمت جایگاه و مسئولیت این نهاد را متجلی می‌کند.

از جمله مهم‌ترین وظایف این شورا، می‌توان به نظارت بر تدوین قوانین و تطبیق مصوبات شورای اسلامی با قوانین شرع اسلام و تأیید فرایند انتخابات کشور اشاره کرد.

اینجانب فرارسیدن ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی را به مقام معظم رهبری و مردم شریف استان لرستان و اعضای محترم دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان، تبریک عرض می‌نمایم.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.