اجرای بیش از 97 کیلومتر حفاری پروژه فیبرنوری در پنج شهر استان سمنان

به گزارش سیتنا، سید یاسر حسن پور در خصوص آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان سمنان، گفت: پروژه فیبرنوری در استان سمنان در شهر های سمنان، گرمسار، دامغان و مهدیشهر توسط اپراتور آسیاتک و در شهر شاهرود توسط اپراتور ایرانسل در حال اجراست.

وی افزود: در پنج شهر مذکور در حال حاضر 97 کیلومتر حفاری و تعداد 780 عدد سرپست نوری (FAT) در معابر شهری نصب شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، خاطر نشان کرد: تا کنون پروژه فیبرنوری شهری در پنج شهر انجام شده است و برای مابقی شهرها نیز تفاهم نامه اجرایی با اپراتور ها بسته شده است.

وی تصریح کرد: این طرح یکی از مهمترین طرح های وزرات ارتباطات بوده و با انجام آن سرعت اینترنت، ۸۰ تا ۹۰ برابر سرعت فعلی افزایش یافته و تا 1000 مگا بیت بر ثانیه خواهد رسید.

حسن پور با اشاره به مزایای توسعه این پروژه برای مردم عنوان کرد: کاهش شکاف دیجیتالی، ایجاد فرصت شغلی، توسعه اقتصاد دیجیتال، توسعه بحث آموزش برخط در حوزه آموزش و پرورش و همچنین توسعه بخش بهداشت و درمان ازجمله مزایای ایجاد و توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها است.

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.