جاباما؛ رتبه اول پلتفرم‌های رزرو اقامتگاه از نظر میزان محتوا

به گزارش سیتنا، سامانه تحلیل داده لایف‌وب، نوشت: با نزدیک‌تر شدن به تعطیلات عید نوروز بازار اقامتگاه‌ها داغ‌تر می‌شود. افراد و خانواده‌هایی که قصد سفر به نقاط گردشگری کشور را دارند حالا بیشتر از همیشه مشغول بررسی و مقایسه بین اقامتگاه‌ها هستند.

سالهاست که حضور پلتفرم‌های رزرو اقامتگاه و بومگردی اقتصاد این حوزه را تغییر داده و حالا هر جا که باشید می‌توانید با رفتن در این پلتفرم‌ها مکان مورد نظر خود را پیدا کنید و آنرا بلحاظ قیمت و امکانات با موارد دیگر مقایسه و انتخاب کنید.

به بهانه رسیدن فصل سفر به مقایسه و بررسی محتوای مرتبط با پلتفرم‌های رزور اقامتگاه در شبکه‌اجتماعی ایکس(توییتر)، تلگرام، اینستاگرام و خبرگزاری‌ها پرداخته است.

در این پست پلتفرم‌هایی مانند جاباما و جاجیگا که واسطه‌ای بین دارندگان اقامتگاه و مسافران هستند بررسی شدند. بازۀ زمانیِ مورد بررسی از یک اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ اسفند۱۴۰۲ است.

برنامه‌هایی مانند علی‌بابا، فلایتیو، الی‌گشت و … که امکانات مختلفی در زمینۀ سفر مثل فروش بلیط دارند به صورتی بررسی شدند که تنها خدمات مرتبط با رزرو هتل و اقامت‌گاه محاسبه شود.

در این پایش و بررسی شبکه‌های اجتماعی میزان محتوای بیش از ۲۰ پلتفرم بررسی شدند. این بررسی در چهار بستر تلگرام، اینستاگرام، ایکس و خبرگزاری‌ها صورت گرفت.

جاباما ۳۷ درصد از مجموع محتوا را دارد. پس از آن جاجیگا و اتاقک هر کدام با ۱۶ و ۱۳ درصد از مجموع محتوا رتبه‌های دوم و سوم هستند.

این عددها صرفا میزان محتوا است و این آمار به تنهایی میزان محتوای تبلیغاتی، نظر مثبت یا منفی کاربران را نشان نمی‌دهد.

جاباما؛ رتبه اول پلتفرم‌های رزرو اقامتگاه از نظر میزان محتوا

پنج پلتفرمی که بیشترین میزان محتوا را داشتند به ترتیب نمایش داده شده‌اند.

همچنین میزان محتوای مثبت و منفی در هر کدام مشخص شده است. در بین این پلتفرم‌ها، شب با ۵۰درصد رضایت بیشترین میزان نظر مثبت کاربران توییتری را داشت. پس از آن جاجیگا با ۳۱درصد، اتاقک با ۲۱درصد و جاباما با ۱۰درصد نظر مثبت قرار دارند. در انتهای این لیست علی‌بابا است که تنها پنج درصد از نظر مثبت کاربران ایکس را کسب کرده است. یکی از دلایل رضایت از پلتفرم‌ها رزرو اقامتگاه، سهولت در احراز هویت از مسافران است.

جاباما؛ رتبه اول پلتفرم‌های رزرو اقامتگاه از نظر میزان محتوا

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.