سند توسعه بازی‌های رایانه‌ای در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش سیتنا، رضا عموزادی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۵، اساسنامه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای را مصوب و آن را راه اندازی کرد.

عموزادی گفت: این بنیاد برای برنامه‌ریزی و حمایت از فعالیت‌های مرتبط در همه زمینه‌های فرهنگی، هنری و فنی صنعت بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای، زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شده است.

وی افزود: بعد از شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی هم سیاست‌های حاکم بر بازی‌های رایانه‌ای را تدوین می‌کند و تقسیم وظایفی بین دستگاه‌ها انجام می‌دهد.

مدیر امور رسانه و فضای مجازی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در رویکرد جدید، مبتنی بر نقشه مهندسی فرهنگی کشور سند توسعه بازی‌های رایانه‌ای را در دستور کار خودش قرار داد. در این زمینه میز بازی‌های رایانه‌ای در ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و با هدف سند توسعه بازی‌های رایانه‌ای شکل گرفته است.

عموزادی افزود: البته توسعه بازی‌های رایانه‌ای نیاز به هم افزایی بین دستگاه‌ها دارد و سند توسعه بازی‌های رایانه‌ای با نگاه هم افزایی دستگاه‌ها و توجه به فناوری زیرساخت، محتوا، تولید، توزیع، نشر، آموزش و نگاهی همه جانبه به این حوزه، انجام شود.

وی گفت: بر اساس پیمایش سال ۱۴۰۰ بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای، ۳۴ میلیون نفر بازیکن رایانه‌ای (کنسولی و موبایلی و ..) داریم و میانگین سن بازیکن‌ها ۲۳ سال است.

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.