منطقه 22 تهران شامل چه محله هایی است؟

گزارش آگهی/ منطقه 22 تهران را می توان یکی از مناطق لاکچری و لوکس در این شهر دانست، منطقه خوش آب و هوا که به واسطه وجود دریاچه چیتگر به قطب گردشگری استان تبدیل شده است. آب و هوای فوق العاده و امکانات رفاهی عالی از عمده دلایل محبوبیت این منطقه به شمار می آید و شاید همین امر سبب شده که در حال حاضر به بستری مناسب برای ساخت و ساز تبدیل شود.

با این تفاسیر حتما برای شما سوال پیش آمده که در میان حجم انبوهی از شلوغی، ترافیک، دود، آلودگی صوتی و آن تصویر تیره و تار که از تهران وجود دارد، این بهشت گمشده در کجا قرار دارد؟منطقه 22 تهران دقیقا در قسمت پایین رودخانه کن یعنی در شمال غرب تهران واقع شده است.

این منطقه از ضلع شمالی اتوبان تهران کرج شروع و با گذر از بلوار شیشه مینا و غرب رودخانه کن، تا مترو گرمدره دنباله دار است، در واقع می توان آن را هم مرز با کرج معرفی کرد. اگر شما هم مثل ما کنجکاو به شناخت بیشتر این منطقه و محله های کوچک و بزرگ آن هستید، توصیه می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

چه محله هایی در منطقه 22 تهران هستند؟

یک منطقه خوش آب و هوا با امکانات تفریحی، رفاهی فوق العاده در تهران، بدون شک محدود جذاب برای زندگی است و همین امر سبب ایجاد محله و شهرک های متعدد شده است. در واقع مساحت منطقه 22 چیزی در حدود 6200 هکتار است که تقریبا 1300 هکتار آن صرف ایجاد فضای سبز و زیباسازی منطقه شده است. در 4900 هکتار باقی مانده محله هایی به وجود آمده که هر یک پروژه های شهرک سازی متعددی را در خود جای داده اند. از مهم ترین محله های منطقه 22 تهران می توان موارد زیر را نام برد:

محله آبشار

محله آبشار در دنج ترین قسمت منطقه 22 قرار دارد، ساکنین آن از قدیمی نشینان این منطقه در تهران به شمار می آیند. در ابتدا این محله با نام "نمونه" معرفی می شد اما بعد ها به این دلیل که در محدوده آبشار تهران قرار گرفته بود، به محله آبشار تغیر پیداکرد. برای دسترسی به این محله باید از سمت بزرگراه همت حرکت کنید، با وجود اینکه هنوز شرایط رفت و آمد با مترو برای این منطقه مساعد نشده؛ استفاده از ماشین شخصی بهترین انتخاب است.

در این محله سه پروژه بزرگ شهرک سازی زیر با موفقیت به پایان رسید:

  • شهرک نمونه
  • شهرک سیمان
  • شهرک امید دژبان

علاوه بر پروژه های شهرک سازی، ساکنین و اهالی این محله از امکانات رفاهی تفریحی زیادی برخوردارند که از مهم ترین آن ها می توان پارک ارم، سینما دهکده المپیک، باغ گیاه شناسی و در نهایت پارک جنگلی چیتگر را معرفی کرد. اگر قصد خرید در این محله را دارید بدون شک مراکز خریدی چون بام لند، طوبی و ایران مال می توانند انتخاب ایده آل محسوب شوند. گفتنی است که وجود بیمارستان بازرگان در حوالی این منطقه، شرایط دسترسی به خدمات درمانی را فراهم نموده است.

منطقه 22 تهران شامل چه محله هایی است؟

محله زیبادشت

نام این محله معرف طبیعت خاص و جذاب آن است، محله دیگر در منطقه 22 شهر تهران که به واسطه بهره مندی از مراکز تجاری، خدماتی، رفاهی و درمانی با رشد چشمگیر جمعیت همراه است. این محله در قسمت غربی بزرگراه همت و از شمال هم مرز با میدان المپیک و بلوار صدرا است. برای دسترسی به این منطقه باید یکی از مسیر های بزرگراه آزادگان، همت یا دهکده المپیک را انتخاب کنید، علاوه بر ماشین شخصی شما می توانید از ایستگاه اتوبوس برای دسترسی ساده تر استفاده نمایید.

با سکونت در این محله به سادگی می توانید از خدمات و امکانات متعددی بهره مند شوید که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مساجد: مسجد امام رضا و مسجد امام جعفر صادق
  • محیط تفریحی رفاهی: بوستان سپیدار و گلبرگ، شهربازی تهران مال، مجموعه کارتینگ آزادی
  • مراکز خرید بزرگ: فروشگاه زنجیره ای شهروند، مرکز خرید گلستان، بازار روز المپیک، آنلاین شاپ نایلون
  • بیمارستان: تریتا، نیکان غرب، ولیعصر، بیمارستان تخصصی چشم آفتاب، بیمارستان روانپزشکی ایرانیان، مرکز جراحی ارم

شهرک گلستان

کمی امروزی تر که به قضیه نگاه کنیم دیگر نمی توان کلمه "محله " را به برخی مناطق نسبت دارد و بهتر است واژه “شهرک” را جایگزین کرد. برج های سر به فلک کشیده که در یکی از بهترین مناطق خوش آب و هوای تهران قرار گرفته اند و تصویر اروپا گونه ای را ترسیم می کنند.

شهرک گلستان از دیگر محله های منطقه 22 تهران است که در ابتدا با نام شهرک راه آهن معرفی و سپس با نام گلستان شهرت گرفت. این شهرک در غرب دهکده المپیک و در شرق دریاچه چیتگر قرار گرفته و همین هم دلیل محبوبیت آن به شمار می آید.

در این شهرک امکانات رفاهی تفریحی متعددی برای ساکنینی فراهم شده، همچنین می توانید در زمان اوقات فراغت خود از مرکز خرید ایران مال و کوهک دیدن کنید. پارک جنگلی و دریاچه مصنوعی چیتگر از مهم ترین مجموعه های تفریحی نزدیک به شهرک گلستان هستند که شرایط را برای گذراندن لحظات شاد و مفرح فراهم می کند.

محله کوهک

این محله سرگذشت بسیار جالب دارد و می توان تقریبا آن را قدیمی ترین محله منطقه 22 دانست. شاید در ابتدا به دلیل قرار گرفتن در حاشیه شهر، چندان محبوبیت نداشت اما با تاسیس منطقه 22 و دریاچه جادویی چیتگر؛ محله کوهک نیز به جرگه محلات لوکس تهرانی افزوده شد.

قابلیت دسترسی به سرویس حمل و نقل عمومی یک مزیت برای محله کوهک به شمار می آید و افراد می توانند از طریق اتوبان شهید لشکری، خرازی، حکیم و بزرگراه آزادگان به این منطقه دسترسی داشته باشند. دیگر دلایل محبوبیت این محله وجود مراکز خرید، تفریحی، رفاهی، خدماتی، درمانی و … است. از مهم ترین مراکز خرید و بازارچه های می توان به گل یاس و اردستانی اشاره کرد.

با سکونت در این محله امکان بازدید همه روزه از دریاچه چیتگر، پارک جنگلی، پارک آبی اپارک و … فراهم شده است، همچنین افراد می توانند از مزایای سالن های ورزشی، پیست دوچرخه سواری، کلوپ های اسب سواری نهایت استفاده را ببرند.

منطقه 22 تهران شامل چه محله هایی است؟

دلایل پرطرفدار بودن منطقه 22 تهران

در معرفی بالا با چند محله شلوغ و پرطرفدار منطقه 22 تهران آشنا شدید که در هر منطقه بنا بر خواست و نیاز افراد، خدمات و امکانات متنوعی طراحی و پیاده سازی شده است. بدون شک در میان آلودگی سرسام آور شهر تهران، زندگی در یک منطقه خوش آب و هوا با ویو جذاب مانند دریاچه چیتگر، تجربه بسیار متفاوت خواهد بود.

علاوه بر آب و هوا و شرایط رفاهی عالی، وجود پروژه های ساخت و ساز که همه روزه به ارزش مجتمع های این منطقه می افزاید، عامل دیگر محبوبیت منطقه 22 تهران به شمار می آید. پروژه های عمرانی که به راحتی توجه سرمایه داران بزرگ را به خود جلب می کند.

یکی از پروژه های سنگین این منطقه که می توان آن را جز فعالیت های کامل و بدون نقص معرفی کرد، پروژه سهند چیتگر است که به صورت پیش فروش در اختیار افراد قرار میگیرد. در مجموعه دیار 22 تمامی اقدامات با بررسی های لازم اجرا می شود و افراد می توانند خرید با چشم باز، بدون هرگونه مشکل را تجربه نمایند.

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.