سنای آمریکا عجله‌ای برای تصویب لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» ندارد

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، چند روز پس از تصویب لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» توسط مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قاطع، نگرانی‌ها درباره بستن این اپلیکیشن با 170 میلیون کاربر آمریکایی ظرف چند ماه آینده افزایش یافت، امامجلس سنا اعلام کرد که فعلا برای تصویب این لایحه عجله‌ای ندارد.

اعضای بارز سنا در این باره گفته‌اند که پیش‌نویس این قانون، مسیر عادی قانونگذاری را طی خواهد کرد و ممکن است ماه‌ها به طول بینجامد.

ماریا کانتول، رئیس کمسیون بازرگانی در مجلس سنا گفته که به دنبال تصویب قانونی است تا به نگرانی‌ها درباره اپلیکیشن‌های خارجی رسیدگی کند، و افزوده «احتمالا تا یک هفته دیگر، ایده بهتری خواهیم داشت که چه گزینه‌هایی داریم.

هم‌زمان، سناتور جاش هاولی در اظهاراتی به وب‌سایت «اکسیوس» گفت: «هیچ موردی در سنا بدون تایید شرکت‌های بزرگ فناوری تصویب نمی‌شود.»

سناتور تد کروز، جمهوری‌خواه ارشد کمیته بازرگانی نیز در اظهاراتی به «بلومبرگ» گفت پیش‌نویس قانون باید «قابلیت اصلاح همه‌جانبه» را داشته باشد. این مساله می‌تواند به اجرا گذاشتن این قانون را به تاخیر بیندازد.
این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه گذشته به اتفاق آرا پیش‌نویس، قانونی را تصویب کرد که در مقابل شرکت چینی «تیک‌تاک» دو گزینه فروش یا ممنوعیت آن قرار می‌داد.

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.