احسان حاج صفی؛ از ثبات در یونان تا حذف از تیم ملی | لژیونر پلاس

طرفداری | کاپیتان پیشین تیم ملی دوست داشت رکورد علی دایی و جواد نکونام را بشکند، اما فعلا این فرصت از او گرفته شده است…

احسان حاج صفی سالی مملو از فراز و نشیب را پشت سر گذاشت. او که سه سال پیش به تیم آ ا ک آتن پیوست، سال 1402 را نیز با پیراهن این تیم به پایان رساند. آ ا ک در حال حاضر صدرنشین سوپرلیگ یونان است و حاج صفی نیز جزو مهره‌های مورد اعتماد ماتیاس آلمیدا ستاره سابق تیم ملی فوتبال آرژانتین به شمار می‌رود.

حاج صفی در جام ملت های آسیا 2023 کاپیتان اول تیم ملی ایران بود. او در دیدار نخست مرحله گروهی مقابل فلسطین فیکس بود، اما در بازی دوم برابر هنگ کنگ جای خود را به میلاد محمدی داد. حاج صفی از دیدار با امارات به ترکیب اصلی برگشت. او در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی برابر سوریه هم فیکس بازی کرده و پنالتی آخر را به زیبایی تبدیل به گل کرد. کاپیتان 34 ساله در بازی ماندگار مقابل ژاپن هم روی نیمکت نشست و برابر قطر هم یک نیمه بازی کرد.

او در حال حاضر 142 بازی ملی انجام داده و فعلا قصدی برای خداحافظی ندارد، چرا که می‌خواهد رکورد 148 بازی ملی علی دایی و 159 بازی جواد نکونام را بشکند. با این حال وقتی لیست جدید تیم ملی اعلام شد، او جایی در فهرست امیر قلعه نویی نداشت. حالا باید دید او در ادامه باز هم فرصت پوشیدن پیراهن تیم ملی و رکوردشکنی را دارد یا دیدار تراژیک نیمه نهایی جام ملت های آسیا مقابل قطر را باید آخرین بازی ملی او دانست.

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.