هشدار نیوزیلند به چین: حملات سایبری را متوقف کنید!

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که بریتانیا و آمریکا نیز چین را به جاسوسی گسترده سایبری متهم کرده‌اند. نیوزیلند و استرالیا هر دو این اقدامات گسترده را محکوم کرده‌اند.

وینستون پیترز، وزیر خارجه نیوزیلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دخالت خارجی به این شکل غیرقابل قبول است و ما از چین خواسته‌ایم که در آینده از چنین فعالیت‌هایی خودداری کند.»

او گفت نگرانی‌های مربوط به فعالیت‌های سایبری که به گروه‌های تحت حمایت دولت چین نسبت داده می‌شود و نهادهای دموکراتیک در هر دو کشور نیوزیلند و بریتانیا را هدف قرار می‌دهد، به سفیر چین ابلاغ شده است.

سخنگوی سفارت چین در نیوزیلند در ایمیلی اعلام کرد که آن‌ها «به طور کامل چنین اتهامات بی اساس و غیرمسئولانه را رد می‌کنند» و نارضایتی و مخالفت قاطع خود را با مقامات نیوزیلندی ابراز داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.