رویکرد سازمان مالیاتی کاهش فشار بر تولید است

رویکرد سازمان مالیاتی کاهش فشار بر تولید است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید هادی سبحانیان در جمع فعالان اقتصادی استان فارس با بیان اینکه رویکرد این سازمان کاهش فشار بر تولید و رفتن به سمت مالیات بر مصرف است، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از درآمدهای مالیاتی کشور مبتنی بر مالیات ارزش بر افزوده است.
سبحانیان تاکید کرد: تکالیف بسیار مهم و سنگینی بر عهده نظام مالیاتی کشور است و این سازمان درصدد است با ایجاد یک درآمد پایدار و غیر تورمی برای مدیریت بخش‌های مختلف کشور بتواند مسیری را برای اداره امور فراهم کند تا بتوانیم از این طریق از وضعیت فعلی اقتصادی عبور کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم کشور موضوع تورم و کوچک‌تر شدن سفره مردم به واسطه یک سری اشکالات ساختاری است؛ اشکالاتی که دهه‌هاست در اقتصاد کشور وجود داشته است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین تشکیلات ساختاری اقتصاد کشور عدم تکاپوی منابع پایدار برای تأمین مخارج دولت است که خوشبختانه طی ۲ سال گذشته با برنامه‌ریزی خوبی که انجام شده و همت همه ارکان حاکمیت توانسته‌ایم درآمدهای مالیاتی را جایگزین درآمدهای جذبی کنیم.

سبحانیان اضافه کرد: اگر بدون دست‌اندازی به منابع بانکی به ویژه منابع بانک مرکزی مخارج دولت را تأمین کنیم می‌توانیم آسایش و رفاه عموم مردم را هم تأمین کنیم.

وی ادامه داد: این هدف بدون همکاری همه مردم و ارکان حاکمیت محقق نخواهد شد، البته اگر این اتفاق رقم بخورد نیاز است که مردم را هم در جریان امور و هدف‌گذاری‌ها در حوزه مالیاتی و همچنین مصارفی که از محل مالیاتی که از آن‌ها جمع می‌کنیم قرار دهیم.

سبحانیان گفت: مردم باید بدانند آنچه که به عنوان مالیات پرداخت می‌کنند صرف افزایش رفاه و آسایش حال آن‌ها خواهد شد؛ بسیاری از پروژه‌های عمرانی، بیمارستان‌ها و نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شود از محل درآمدهای مالیاتی است که توسط مردم پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر مردم از این مسائل مطلع شوند قطعاً با سطح رضایت خاطر و تمکین بیشتری مالیات‌ها را پرداخت می‌کنند.

سبحانیان گفت: سوالات، شبهات و ابهامات جدی در اذهان عمومی و فعالان اقتصادی است که مدیران اداره کل امور مالیاتی در همه استان‌ها مکلف به پاسخگویی و افزایش ارتباط با بدنه فعالان اقتصادی شده‌اند.

رئیس سازمان مالیاتی کشور افزود: در دوره اخیر مدیریت سازمان امور مالیاتی کشور این فرهنگ در سازمان ترویج شده و قطعاً با حمایت فعالان اقتصادی و همدلی بین سازمان امور مالیاتی و بدنه اصناف، مشاغل و فعالان اقتصادی در این مسیر موفق خواهیم شد.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.