کمک مالی نوونوردیسک به سوپر کامپیوتر هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا، دانمارک به زودی خانه یکی از قدرتمندترین ابررایانه‌های هوش مصنوعی جهان خواهد شد. انتظار می‌رود مرکز نوآوری هوش مصنوعی دانمارکی تا قبل از پایان سال برای پروژه‌های آزمایشی با هدف تسریع تحقیقات و نوآوری در زمینه‌های مختلف مانند مراقبت‌های بهداشتی، علوم زیستی و گذار سبز آماده شود.

بنیاد نوونوردیسک تقریباً 600 میلیون کرون (87 میلیون دلار) برای هزینه‌های اولیه متعهد شده است در حالی که صندوق صادرات و سرمایه گذاری (EIFO)، 100 میلیون کرون کرون (14.5 میلیون دلار) کمک کرده است. اویدن، Eviden یک پیشرو اروپایی در محاسبات پیشرفته، ابررایانه‌ای را که Gefion به نام الهه نورس شخم و فراوانی نامیده می‌شود، در اواخر سال 2024 تحویل، نصب و پیکربندی خواهد کرد.

مورتن بودسکو، وزیر صنعت، تجارت و امور مالی گفت: در شرایط ژئوپلیتیک کنونی مهم است که ما موقعیت استراتژیک خود را تقویت کنیم. دولت متعهد به ارتقای جایگاه جهانی دانمارک در زمینه فناوری پیشرفته است. من خوشحالم که هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی را در حال سرمایه گذاری در فناوری‌های متحول کننده مانند ابررایانه‌ها می‌بینم که بدون شک مزیت رقابتی ما را در صحنه جهانی افزایش می دهد.

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.