هیئت‌های مذهبی نقش پررنگی در انتقال مفاهیم عاشورا ایفا می‌کنند

هیئت‌های مذهبی نقش پررنگی در انتقال مفاهیم عاشورا ایفا می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی امروز چهارشنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین گیلان، اظهار کرد: موکب‌هایی که به هر علتی توان خدمات رسانی درست و در شأن و مناسب به زوار عزیز را ندارند با همپوشانی و یک وحدت رویه با دیگر موکب‌ها ادغام شوند.

وی با تاکید بر لزوم تسهیل در رفت و آمد زائرین اربعین از مرز مهران به گیلان افزود: اداره کل راهداری در تهیه وسایل حمل و نقل عمومی و انتقال مسافرین مرز مهران و برگشت آنان باید از ضعف‌های سال گذشته درس گرفته و به خوبی به وظایف خود عملی کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ستاد اربعین نقش مهمی در برپایی باشکوه پیاده روی اربعین دارد، گفت: هر کسی در این حماسه اعتقادی نقش خود را به خوبی در راستای توسعه فرهنگ سید الشهدا (ع) عملیاتی کند.

عباسی با اشاره به نقاط ضعف در جابجایی و انتقال زوار در مرزها جهت شرکت در اجتماع باشکوه اربعین، اضافه کرد: با تجربه از گذشته و برنامه ریزی درست و منسجم باید زمینه را برای حضور زوار در این اجتماع میلیونی فراهم کرد.

وی با تاکید بر بازگو کردن دلایل قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا برای مردم، افزود: قیام امام حسین در روز عاشورا قرار گرفتن تمام جبهه حق در مقابل تمام جبهه باطل بوده است و با این شاخص حقانیت اسلام و مسلمین ثابت شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه حق طلبی قیام امام حسین (ع) از مهمترین دلایل ماندگاری دین اسلام و شیعیان است، گفت: ظلم ستیزی، عدالت خواهی و مطالبه گری سه فلسفه عاشورا بوده و تا زنده بودن اسلام پرچم حقانیت شیعه و اسلام با قیام بی نظیر امام حسین (ع) پایدار است.

عباسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی پرچمدار پیام عاشورا در جهان اسلام است، اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ساختار اسلام را در ایران برپا کرده و همین امر باعث افزایش مسئولیت ما شده است زیرا انقلاب پرچمدار قیام و پیام عاشورا در جهان می‌باشد.

وی با اشاره به ترفندهای دشمن برای ترویج دین گریزی و اسلام ستیزی در سال‌های گذشته، افزود: دشمنان اسلام از طریق قرآن سوزی، راه اندازی گروهک‌های مختلف و تلاش برای رواج ناهنجاری در جامعه سعی دارند مردم ما را از دین و اسلام زده کنند ولی فطرت مردم ایران دینداری است.

استاندار گیلان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی نقش پررنگی در انتقال مفاهیم عاشورا ایفا می‌کنند، گفت: هیئت‌های عزاداری باید رسالت و پیام عاشورا را به نسل جدید و جهانیان رسانده و در مسائل محتوایی کار کنند.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به مردمی سازی مراسم در هیئت‌های مذهبی، بیان کرد: مردمی کردن مراسم و محافل مذهبی بویژه در ایام محرم بازخورد و نتایج مثبتی دارد.

وی با تاکید بر نقش مؤثر صدا و سیما در جهاد تبیین به ویژه در ایام اربعین از طریق پیام نهضت عاشورا، افزود: صدا و سیما مانند سال‌های گذشته باید اخبار و تصاویر پیاده روی اربعین را به خوبی برای مردم و نسل جدید منعکس کرده و فرهنگ حسینی را در جامعه رواج دهد.

منبع: مهر