پاکسازی محور دهستان زانوس رستاق فرصتی برای آشتی با طبیعت

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، با شروع فصل بهار و زنده شدن طبیعت، نشاط و سرزندگی تازه ای به جهان هستی بخشیده می شود و روح انسان نیز از این همه تازگی و زیبایی بهار، طراوت می پذیرد.

پر واضح است که حیات انسان رابطه مستقیمی با محیط زیست دارد و نبض حیات در محیط زیست سالم می تپد.

اما متأسفانه چند سالی است که حال و هوای محیط زیست طبیعی و انسانی شرایط چندان مطلوبی ندارد و این موضوع حتی حیات و سلامت انسان ها و سایر موجودات زنده طبیعت را به مخاطره انداخته است.

از این رو، علاقمندان به محیط زیست طبیعی و انسانی طی سالهای اخیر با تشکیل گروه های مردمی آستین همت بالا زده و به کمک طبیعت زیبای خدادادی رفته تا آن را از وجود آلودگی های زیست محیطی نجات دهد.

در همین راستا، دهیاران و شوراهای روستاها نیز که حوزه استحفاظی آنها در دامان طبیعت واقع شده است کمر همت بسته و اقدام به پاکسازی محیط زیست از زباله ها پرداخته اند.

در این میان، روستای فرهنگی،تاریخی و گردشگری کندلوس که نخستین روستای برتر و هدف گردشگری استان مازندران و یکی از یازده روستای هدف گردشگری کشور محسوب می شود در دامان سبز و زیبای البرز کوه در بخش کجور شهرستان نوشهر، با شکوه و جلوه خاصی رخ نمایی می کند.

این روستا، به واسطه میزبانی از هزاران گردشگر داخلی و خارجی ناخواسته در معرض برخی آسیب های زیست محیطی همچون زباله های سرگردان بین راهی قرار گرفته است که البته با همت و دغدغه مندی دهیاری و شورای اسلامی روستاهای دهستان زانوس رستاق به ویژه دهیاری و شورای اسلامی روستای فرهنگی و تاریخی کندلوس، پاکسازی محور اصلی منتهی به روستاهای دهستان زانوس رستاق از منطقه «هِنی سَک» تا روستای فرهنگی و تاریخی کندلوس همواره در دستور کار قرار دارد و عملیات پاکسازی این محور به طور منظم و مرتب و با دقت انجام می شود.

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.