برخی تصور میکنند انتشار تصاویری از غذاهای جذاب و خوش رنگ و لعاب در اینستاگرام تنها مختص بلاگرهای غذا یا افراد مشهور است، اما این روزها هرکس که حساب فعال در این پلتفرم داشته باشد، قطعا یکبار حداقل چنین کاری کرده است.
آیا تابهحال واژه اینستاگرامبل به گوشتان خورده است؟ امروزه اینستاگرام به یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی و تبلیغات در حوزه فشن، سفر، غذا و… تبدیل شده و بسیاری از شرکتها و کمپانیهای بزرگ دنیا نیز برای ترویج محصولات و فروش بیشتر دست به دامن این پلتفرم محبوب شدهاند.
واژه اینستاگرامبل Instagramable یا مناسب اینستاگرام نیز که از مدتی قبل به دایره لغات ادبیات دنیای جدید وارد شده، به هر چیزی یا جایی اطلاق میشود که قابلیت بالایی برای انتشار و پسندیده شدن در اینستاگرام را دارد.
محبوبترین خوراکیهای اینستاگرامی یا اصطلاحاً اینستاگرامبل Instagramable به ۸ نمونه تقسیم میشوند: پیتزا سلطان بیرقیب خوراکیهای اینستاگرامی است و حتی وگانها هم آن را دوست دارند.
رتبه دوم متعلق به میوه آووکادو است که علاوه بر محبوبیت در دنیای واقعی که از خواص آن نشأت میگیرد، بخاطر رنگ جذاب و چشمگیری که دارد نیز در اینستاگرام محبوب شده و بیشتر از ۱۲ میلیون پست را در این پلتفرم به خود اختصاص داده است.
همبرگر از جمله غذاهایی است که تقریبا هیچکس نمیتواند تصویر آن را ببیند و آب از دهانش سرازیر نشود. هرچه قطر همبرگر بیشتر باشد، گزینه مناسبتری برای برانگیختن حسادت دوستان در اینستاگرام محسوب میشود. شاید به همین دلیل است که این غذای خوشمزه بیشتر از ۲۰ میلیون بار در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.
جایگاه چهارم به توتفرنگی میرسد. رنگ قرمز و جذاب این میوه خوشمزه، وقتی که با رنگهای دیگر خوراکیها و اشیای روی میز صبحانه یا عصرانه ترکیب میشود قابی رویایی و جذاب را بوجود میآورد. این فاکتورها برای محبوبیت بالای این میوه در اینستاگرام کافیست.
ترویج فرهنگ سالمخواری و سبک زندگی وگان در چند سال اخیر، باعث شده که مصرف سالاد و پیش از آن، انتشار تصویر جذاب سالاد در صفحات اینستاگرام تبدیل به امری مرسوم شود. تا جایی که این خوراکی را به صدر فهرست محبوبترین خوراکیهای اینستاگرامی نزدیک کند.
رنگبندی جذاب سوشی در تصاویر، حتی کسانی که به این غذا علاقهای ندارند را هم جذب میکند. شکل منحصربهفرد و رنگی، تنوع بافت و فرم و شکل سرو این غذا، جذابیت تصویر و البته تأثیرگذاری روی اشتهای بیننده را دوچندان میکند.
هفتمین آیتم از فهرست محبوبترین خوراکیهای اینستاگرامی متعلق بستنی است. این خوراکی خوشمزه و بینظیر، در هرکجا، از دکههای خیابانی گرفته تا کافه و رستورانهای لوکس شهر جذابیت خاص خود را دارد و دیزاینهای متفاوتی که روی این خوراکی مینشیند عکسهای آن را جذابتر، وسوسهبرانگیزتر و پرطرفدارتر میکند.
علاقه به انتشار عکس قهوه در سراسر اینستاگرام آنقدر بالا است که بسیاری از افراد که حتی علاقه به نوشیدن آن ندارند را هم راهی کافهها کرده تا با سفارش یک قهوه، از میزی جذاب و دلپذیر عکاسی کنند و در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند.
اما فراموش نکنید که عکس گرفتن از چیزی که میخوریم ناخودآگاه ما را به دنیای رقابت و مسابقهای بدون مفهوم میکشاند که حتی گاهی باعث میشود لذت چشیدن طعم و عطر غذا بهکل فراموش شود. منبع: ايتنا
«اینستاگرامبل» و ۸ خوراکی محبوب و پرطرفدار اینستاگرامی
برچسبها: شبكه اجتماعی
- شروع فروش اینترنتی دارو از ماه آینده
- دو میلیون خانوار خراسان رضوی از اینترنت فوق پرسرعت بهره مند می شوند
- تاج: لیگ ایران پیر است و باید جوانگرایی شود
- اختصاصی| صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
- واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
- کربکندی: شاید سهمیه آسیایی سپاهان به مخاطره بیفتد
- تارتار: کسی فکر نمیکرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند
- تسهیلگری و راهبری فضای فناوری در حوزه اتصالپذیری و ارتباطات
- افتتاح لیگ برتر سبک تاکرا با حضور پریچهره
- بارسلونا با ستاره اسپانیایی لایپزیگ وارد مذاکره شد
با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)
یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاههای معتبر خبری است.