توفیقات دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و بصره در زمینه علمی

توفیقات دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و بصره در زمینه علمی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین سرمست شوشتری بعد از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای به نشست خود با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بصره اشاره کرد و افزود: با توجه به اشتراکات فرهنگی، مذهبی، منطقه‌ای و اقلیمی عراق و ایران، تعاملات خوبی همیشه بین این دو کشور برقرار بوده و است؛ از این رو دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دانشگاه علوم پزشکی بصره در موارد مختلفی به توافقات خوبی در مسائل فرهنگی و علمی دست یافته‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه بصره و مجموعه پزشکی آن دارای یکی از پیشرفته‌ترین امکانات پزشکی است؛ همچنین دانشگاه علوم پزشکی اهواز از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و ما درصدد هستیم تا با ارتباطات بیشتر بین این دو دانشگاه، از تجارب مشترک استفاده کنیم.

سرمست بیان کرد: از اهم موضوعاتی که در جلسه مطرح شد، بحث ارتقای دو دانشگاه بود که می‌توانیم در راستای ارتقای سطح آموزشی دانشجویان در امور پزشکی، گام‌های مؤثری برداریم.

وی گفت: از دیگر موضوعات مهم این جلسه، بحث گردشگری سلامت و درمان بیماران بود تا استان خوزستان نیز بتواند همچون دیگر نقاط ایران از این موضوع نهایت استفاده و بهره را ببرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: این جلسه در راستای روان‌سازی و تفاهم بیشتر و توسعه روابط در زمینه‌های آموزش، پژوهش و مسائل بیمارستانی تشکیل شده و هر دو دانشگاه در این زمینه‌ها به توافقات خوبی دست پیدا کردند؛ امیدواریم که این جلسه شروع یک ارتباط خوب و تعاملی سازنده برای ارتقای سطح بهداشت و درمان هر دو کشور باشد.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.