هوای قزوین خنک می شود

هوای قزوین خنک می شود

یوسف شیخ الملوکی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: انتظار داریم با توجه به تغییر کردن جریانات جوی از امشب و فردا که وزش بادها اندکی شمالی می شود، از دمای هوا در استان بین ۳ تا ۴ درجه کاسته شود.

وی افزود: آخرین خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بیانگر این است که از عصر یکشنبه هفته آینده جوی پایدار در استان حاکم شود و احتمالا بارندگی را به صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: قبل از ظهر فردا احتمالا هشدار زرد هواشناسی صادر می کنیم و با توجه به ناپایدار شدن جوی از عصر یکشنبه هفته آینده به بعد، لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود که صدور نوع هشدار، فردا مشخص می شود.

شیخ الملوکی بیان کرد: به دلیل همرفت شدن ابرها، ممکن است رگبارهای باران در برخی نقاط استان شدت داشته باشد که سبب آبگرفتگی در مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها شود که لازم است مردم از اتراق در کنار رودخانه‌ها اجتناب کرده و رفتن به ارتفاعات به دلیل جلوگیری از آسیب های رعد و برق مدیریت شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای قزوین در سه روز اخیر به ۴٠ درجه سانتیگراد هم رسید، گفت: طی چند روز اخیر، بیشترین دما را رازمیان و بویین زهرا و حداقل دما را آوج و کوهین تجربه کردند.

این مسوول تصریح کرد: دمای کمینه و بیشینه (۲۴ ساعت گذشته) در ایستگاه های هواشناسی استان قزوین در صبح امروز در قزوین به ترتیب ۲۰ و ۴۰ درجه سانتیگراد، آبیک ۲۰ و ۴۰ درجه سانتیگراد، آوج ۱۸ و ۳۵ درجه سانتیگراد، بوئین زهرا ۲۱ و ۴۲ درجه سانتیگراد، تاکستان ۱۹ و ۴۱ درجه سانتیگراد بوده است.

مدیر کل هواشناسی استان قزوین اذعان کرد: دمای کمینه و بیشینه (۲۴ ساعت گذشته) در صبح امروز به ترتیب رازمیان ۲۲ و ۳۶ درجه سانتیگراد، سیردان ۲۰ و ۲۷ درجه سانتیگراد، کوهین ۱۸ و ۳۳ درجه سانتیگراد و معلم کلایه هم ۱۸ و ۳۶ درجه سانتیگراد بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.