تمام آتش‌سوزی های امسال مربوط به حواشی مزارع بوده است

تمام آتش‌سوزی های امسال مربوط به حواشی مزارع بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ابراهیم پیرزادیان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام شامگاه جمعه در سومین نشست کارگروه مجازی اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با مدیران دستگاه های اجرایی استان، با موضوع طرح اکتشاف نفت و گاز در منطقه بانکول و چالش های پیش رو، منابع طبیعی و اقدامات انجام شده برای حفظ منابع طبیعی، آتش سوزی مراتع و جنگل ها گفت: همکاران ما در حوزه مدیریت منابع طبیعی به عنوان حافظ محیط زیست در چهارچوب قوانین وضع شده از سوی قانون گذار و بر اساس بند ب ماده ۲٠ قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی تمام وظایف خود را به نحو مطلوب به انجام رسانده اند.
وی افزود: جنگل های زاگرس با قدمت بیش از ۵ هزار سال یکی از کهن ترین اکوسیستم های جامعه بشری هستند که با خشکسالی سازگاری چشمگیری دارند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با اشاره به اینکه، در چند سال اخیر با خشکیدگی درختان بلوط در جنگل های استان ایلام مواجه بوده ایم، ادامه داد: بیش از ۷۲ علت بر این عامل میتواند نقش داشته باشد که مهم ترین آنها خشکسالی، ریزگردها، درجه حرارت هوا و مخاطرات زیست محیطی است.

پیرزادیان به تبعات اکتشاف نفت و گاز وراهکارهای تأثیر گذار جهت جلوگیری از صدمه این عوامل به عرصه های منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: اجرای چنین پروژه هایی در سطح دولت با هدف خدمات رسانی به مردم جامعه است و هرگونه عملیات اجرایی در محدوده قوانین مصوب لازمه اجرایی خواهد شد و نمایندگان قوای سه گانه، دستگاه های نظارتی چون محیط زیست،منابع طبیعی و غیره بر اجرای پروژه ها نظارت کامل داشته و با متخلفان برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: بیش از ۸۷ درصد استان ایلام را منابع طبیعی تشکیل می دهد و در تابستان جاری هیچگونه آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی این استان رخ نداد، بلکه تمام آتش سوزی ها متعلق به حاشیه مزارع بوده که با توجه به گرمای هوا، عوامل انسانی و شدت باد موافق رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، دومین نشست مجازی اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با مدیران دستگاه های اجرایی استان در گروه کار، کرامت و پاسخگویی، نهم مرداد ماه سال جاری برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.