۶۰ درصد از تصادفات جاده‌ای استان بوشهر در شب اتفاق می‌افتد

۶۰ درصد از تصادفات جاده‌ای استان بوشهر در شب اتفاق می‌افتد

به گزارش خبرنگار مهر، بابک کاوه ئیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعال بودن ۶۰ دستگاه تردد شمار جاده‌ای در استان اظهار داشت: دستگاه‌های تردد شمار جاده‌ای نشان می‌دهد که اکثر ترددها در طول روز انجام می‌شود و تنها یک سوم سفرها در طول شب است ولی با این وجود دو سوم تصادفات استان در ساعات شب رخ می‌دهد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: ساعات ۱۲ تا ۲ شب و ۱۰ تا ۱۲ شب زمان‌های اوج تصادفات جاده‌ای استان بوشهر است.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی خطر رانندگی در شب، تاریکی و کاهش دید است خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد از قابلیت عکس العمل راننده به دید راننده، بستگی دارد که این دید در شب به شدت محدود شده و کاهش می‌یابد.

کاوه ئیان درباره رانندگی در شب بیان کرد: رانندگان باید حین رانندگی در شب سرعت تان کم کرده و تمرکز را بالا ببرند و ضمن اینکه توصیه می‌شود در جاده‌های خطرناک (جاده‌های دو طرفه یا کوهستانی) به سفر شبانه نپردازند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: اگر سن راننده بالای ۶۰ سال است یا دارای ضعف بینایی است از رانندگی در شب خودداری شود.

وی یادآور شد: رانندگان باید سلامت چراغ‌ها را بررسی و هر از گاهی نور چراغ‌ها را تنظیم کنند، همچنین چراغ‌ها و شیشه‌های خودرو را قبل از رانندگی در شب تمیز کرده و به عابرین پیاده و دوچرخه‌ها توجه داشته باشد، چون در شب به سختی دیده می‌شوند، نهایتاً اینکه در صورت خستگی رانندگی نکنند.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.