سفر ایلان ماسک به چین برای مذاکره پیرامون فعال کردن سیستم کاملا خودران تسلا

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، ایلان ماسک می‌خواهد سیستم کاملا خودران تسلا را در چین فعال کند و داده‌های جمع‌آوری‌شده در این کشور را برای آموزش و بهبود الگوریتم‌های تسلا، به خارج از این کشور منتقل کند.

«سیستم تمام خودران» خودروهای تسلا که با نام اختصاری FSD مشهور است در برخی از کشورهای جهان از جمله آمریکا قابل استفاده است اما در چین هنوز فعال نشده است.

پیشتر گزارشی در آمریکا منتشر شد که دستکم ۱۳ مورد تصادف از جمله یک مورد منجر به مرگ را در نتیجه سیستم خودران تسلا دانسته بود.

ماسک در جریان دیدار با لی چیانگ، نخست‌وزیر گفت که شرکت تسلا مایل به همکاری بیشتر با چین برای دستیابی به نتایجی است که به نفع هر دو طرف خواهد بود.

بر اساس این گزارش لی هم به ایلان ماسک گفت که بازار چین «همیشه به روی شرکت‌هایی که سرمایه‌‌شان از خارج تامین می‌شود باز خواهد بود.»

چین دومین بازار بزرگ خودروهای تسلا در جهان است.

سایر شرکت‌های خودروسازی مانند، اکسپنگ که مقرش در شهر گوانگ‌ژو چین است سعی کرده‌اند با عرضه سیستم‌های خودران مشابه در خودروهای خود با تسلا رقابت کنند.

ایلان ماسک خودروسازان چینی را «رقابتی‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان» توصیف کرد.

شرکت تسلا که خودروهای برقی تولید می‌کند،‌ پیش از این نیز برای اطمینان دادن به مقام‌های چینی درباره کارکرد سیستم تمام خودران تسلا، اقداماتی انجام داده است. از جمله تاسیس یک مرکز داده در شانگهای برای پردازش اطلاعات مربوط به مصرف‌کنندگان چینی در انطباق با قوانین محلی.

سفر ایلان ماسک به چین چند روز پس از آن انجام شد که سازمان امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است که آیا فراخوان دو میلیون دستگاه خودرو تسلا برای اصلاح نقص در سیستم معروف به «اتو پایلوت» نگرانی‌های موجود در مورد این سیستم را رفع کرده است یا خیر.

با اعلام نتیجه تحقیقات دولت آمریکا درباره ایمنی ماشین‌های تسلا،‌ این کارخانه ناچار شد نرم‌افزار بیش از دو میلیون دستگاه از محصولاتش در آمریکا را اصلاح کند. سازمان امنیت ترافیک بزرگ‌راه‌های آمریکا پس از دو سال تحقیق اعلام کرد که سیستم خودران تسلا به کسانی که از آن درست استفاده نکنند به اندازه کافی هشدار نمی‌دهد.

سیستم خودران تسلا که نامش «اتو پایلوت» است، ماشین را بین خطوط جاده نگه می‌دارد و سرعت را با توجه به ماشین جلو تنظیم می‌کند. راننده هنگام استفاده از این سیستم باید حواسش به جاده باشد و نباید دست‌هایش را از روی فرمان بردارد.

تسلا پیشتر اعلام کرده بود که این مشکل را برطرف خواهد کرد.

سایر شرکت‌های خودروسازی مانند، اکسپنگ که مقرش در شهر گوانگ‌ژو چین است سعی کرده‌اند با عرضه سیستم‌های خودران مشابه در خودروهای خود با تسلا رقابت کنند.

ایلان ماسک معتقد است که آینده از آن تاکسی‌های خودران است و قول داده بود که شرکت تسلا ظرف چند سال تاکسی‌های خودران یا روبوتاکسی تولید کند.

روبوتاکسی که ترکیبی از دو کلمه ربات و تاکسی است، نامی است که تسلا به تاکسی‌های خودرانش داده است.

ایلان ماسک در سال ۲۰۱۵ گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۱۸ به طورکامل در این زمینه موفق خواهد شد. او در سال ۲۰۱۹ گفت که شرکتش تا یک سال بعد فعالیت روبوتاکسی‌هایش را به راه خواهد انداخت.

چند روز پیش، ایلان ماسک در پستی در شبکه ایکس اعلام کرد که تاکسی خودران تسلا روز هشت اوت (۱۸ مرداد) رونمایی خواهد شد.

منتقدان ایلان ماسک را متهم می‌کنند که مدام با بزرگنمایی چشم‌انداز خودروهای کاملا خودران و بدون راننده، سعی دارد ارزش سهام شرکت خود را افزایش دهد. ایلان ماسک این اتهامات را رد کرده است.

ارزش سهام شرکت تسلا به تازگی و پس از کاهش تقاضای جهانی برای خودروهای الکترونیک و مشکل رقابت با انواع خودروهای برقی ارزان کارخانه‌های چینی سقوط کرد.

در پی کاهش تقاضا برای خودروهای تسلا، این شرکت قیمت برخی از خودرهای خود را در چین و سایر بازارهای جهان کاهش داد.

ایلان ماسک در پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «قیمت‌های تسلا باید مرتبا تغییر کند تا تولید با تقاضا مطابقت داشته باشد.»

شبکه اجتماعی ایکس که قبلا نامش توییتر بود، متعلق به این میلیاردر است.

شرکت تسلا به تازگی اعلام کرد که با ۱۳ درصد کاهش فروش خودروهایش در سه ماهه اول سال جاری میلادی میزان فروشش ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.

فروش کلی این شرکت ۹ درصد کاهش داشته و سود خالص آن با کاهش شدید از دو میلیارد و ۵۰۱ میلیون دلار در سال گذشته به یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار رسیده است.

سهام شرکت تسلا از ابتدای سال جاری میلادی، ۲۰۲۴ در حدود ۳۲ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.