به گزارش سیتنا، پروفسور وندی هال، یکی از برجستهترین کارشناسان علوم رایانه در بریتانیا هشدار داده است که برای جلوگیری از سوء استفاده از هوش مصنوعی جهت اثرگذاری روی انتخابات امسال در بریتانیا و آمریکا دیگر خیلی دیر شده است.
پروفسور وندی هال به بیبیسی گفت رایدهندگان باید مراقب جعل عمیق تصاویر یا «دیپفیک» سیاستمداران در فضای مجازی باشند.
او پیشنهاد کرد که ممنوعیت پخش مطالب تبلیغاتی در روزهای انتخابات باید شامل شبکههای اجتماعی هم بشود.
شرکت متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام، اکنون تبلیغات سیاسی را که با ابزار هوش مصنوعی ساخته یا تغییر داده شدهاند، برچسبگذاری میکند.
انتهای پیام
منبع: سیتنا