موسسه سرم‌سازی رازی اراک از افتخارات جامعه علمی کشور است

موسسه سرم‌سازی رازی اراک از افتخارات جامعه علمی کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه استاندار مرکزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری و جمعی از مدیران ارشد استان از مؤسسه سرم سازی رازی منطقه مرکزی بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفتند.

فرزاد مخلص الائمه اظهار داشت: یکی از ۶ شعبه اصلی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در اراک قرار دارد که این مجموعه جزو افتخارات جامعه علمی کشور و دارای پیشینه‌ای بسیار بلند و مؤثر در سطوح داخلی و بین المللی است.

وی افزود: تولیدات مهم مجموعه سرم سازی رازی در عرصه دامپزشکی هم در بخش دامی به امنیت غذایی می‌انجامد و هم در زمینه سلامت انسانی جامعه بسیار تأثیرگذار است.

استاندار مرکزی ادامه داد: سرعت حرکت مؤسسه رازی منطقه مرکزی با یک کار جهادی و در حد امکانات و بضاعت فوق العاده است همچنین طرح توسعه‌ای هم در دستور کار قرار دارد که در ماه‌های آتی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مؤسسه رازی اراک با تولید سرم ضد زهرمار و عقرب محصولاتی را وارد بازار کرده و زمینه تولید واکسن سالک نیز گام‌های بلندی را برداشته که امیدواریم به زودی شاهد افتخارت جدیدی برای مجموعه رازی در سطح استان باشیم و نقش خود را در حوزه تولیدات دانش بینیان در کشور ارتقا دهیم.

منبع: مهر