رونمایی از آکادمی ملی انفورماتیک به‌منظور ارتقاء و جذب نیروی متخصص در نظام بانکداری نوین و هوشمند

به گزارش خبرنگار سیتنا، مراسم رونمایی از آکادمی ملی انفورماتیک با نام «آکادینو» صبح امروز چهارشنبه (19 اردیبهشت ماه) توسط شرکت ملی انفورماتیک در جهت ارتقاء و جذب نیروی متخصص در نظام بانکی و بانکداری نوین و هوشمند، برگزار شد.

دکتر علیرضا ماهیار، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، در این مراسم اظهار کرد: بر اساس آماری که به طور تقریبی در کشور استخراج کرده ایم، تعداد فعالین حوزه فناوری اکوسیستم فین تک، پولی، بانکی، بورسی، بیمه و … نزدیک به 1.5 میلیون نفر است.

وی، ادامه داد: امروزه در عصر اقتصاد دیجیتال مانند بانکداری نسل چهارم، این تعداد نیرو در مقایسه با ظرفیت موردنیاز سیستم، فاصله و شکاف قابل توجهی دارد.

ماهیار، خاطرنشان کرد: اکوسیستم بانکداری به سمت استفاده از فناوری هوش مصنوعی پیش می رود، ما در شرکت ملی انفورماتیک تخصص محوری و شتاب دهی سرمایه انسانی را دنبال می کنیم و با ۳۴۰۰ نیروی متخصص یکی از مشتریان بالقوه آکادمی گروه ملی انفورماتیک هستیم.

علیرضا ماهیار

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، تاکید کرد: در شرایطی که متخصصان به فکر مهاجرت هستند، آکادمی گروه ملی انفورماتیک امکان شناسایی، جذب و اشتغال را فراهم می کند.

وی، اشاره کرد: بر اساس همکاری که آکادمی با دانشگاه های مختلف داشته است، اکنون شاهد دریافت بانک اطلاعاتی شامل متخصصان هستیم که برای شروع کار، ذخیره ارزشمندی است.

ماهیار، گفت: امیدواریم با راه اندازی آکادمی گروه ملی انفورماتیک در حوزه فناوری پرداخت، هوش مصنوعی، امنیت سایبری، استراتژی و راهبردها و … شاهد بهره برداری و شکوفایی این آکادمی در راستای استفاده از این ظرفیت ها باشیم.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.