بررسی انواع روش‌های اتصال به اینترنت در آمریکا؛ دسترسی به اینترنت فیبرنوری یک تا پنج گیگابیتی از ۴۰ تا ۹۰ دلار در ماه

به گزارش سرویس ترجمه سیتنا به نقل از سی‌نت، با بررسی انواع اتصال به اینترنت در آمریکا در این گزارش توضیح خواهیم داد که چه چیزی میان انواع اتصال به اینترنت تمایز ایجاد می‌کند و چرا این تفاوت‌ها اهمیت دارند.

هنگام مقایسه ارائه‌دهندگان اینترنت در منطقه خود، اغلب افراد سرعت و قیمت‌های موجود در کنار جزئیاتی مانند محدودیت داده و هزینه تجهیزات را بررسی می‌کنند. عامل دیگری وجود دارد که به همان اندازه مهم است، اما به راحتی نادیده گرفته می‌شود: نوع اتصال، یا اینکه شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی شما از چه فناوری‌ای برای ارسال اینترنت به خانه شما استفاده می‌کند.

ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی از اتصالات سیمی یا بی‌سیم (یا ترکیبی از هر دو) استفاده می‌کنند. انواع اتصالات سیمی – به این معنا که یک سیم به‌طور مستقیم به خانه شما متصل است – شامل فیبرنوری، کابل کواکسیال و اینترنت خط مسی (DSL) می‌شود. اینترنت ماهواره‌ای، بی‌سیم ثابت و اینترنت خانگی 5G که محبوبیت فزاینده‌ای دارند، از اتصالات اینترنت بی‌سیم هستند.

اما تفاوت بین همه آن‌ها چیست؟ این راهنما شما را با انواع مختلف اتصالات اینترنتی که ممکن است در منطقه شما در دسترس باشد، نحوه عملکرد آن‌ها و محدودیت‌های قابل انتظار آشنا می‌کند. انواع اتصالات به ترتیب از بهترین تا اتصالات کمتر توصیه‌شده فهرست گردیده‌اند.

فیبرنوری: بهترین، اما کمتر در دسترس

اینترنت فیبرنوری از رشته‌های بلند و نازک فیبر، از جنس شیشه یا پلاستیک برای ارسال داده به صورت سیگنال‌های نوری استفاده می‌کند. نتیجه این کار، سرعت و پایداری‌ای است که نسبت به انواع دیگر اتصال برتری دارد.

فیبرنوری می‌تواند سرعت دانلودی به اندازه‌ی ۱۰ گیگابیت (۱۰،۰۰۰ مگابیت بر ثانیه) یا حتی بالاتر ارائه دهد – که برای دانلود یک فیلم دو ساعته با کیفیت بالا، کمتر از یک دقیقه کافی است – اما به احتمال زیاد، حداکثر سرعت دانلودی که از اکثر ارائه‌دهندگان فیبر نوری دریافت خواهید کرد، حدود ۱,۰۰۰ تا ۵,۰۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

سرعت آپلود که برای کار و یادگیری از خانه، آپلود ویدیو در شبکه‌های اجتماعی و بازی آنلاین ضروری است، با سرویس فیبرنوری نیز به طور قابل توجهی سریع‌تر است و معمولاً هم‌اندازه سرعت دانلود است. هیچ نوع اتصال دیگری نمی‌تواند سرعت آپلود و دانلود متقارنی مانند اینترنت فیبرنوری ارائه دهد.

قیمت سرویس‌های پرسرعت به راحتی می‌تواند ماهیانه ۱۰۰ دلار یا بیشتر هزینه داشته باشد، اما اکثر ارائه‌دهندگان همچنین سطوح سرعت پایین‌تری (اگر سرعت‌های ۱۰۰ تا ۱,۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را بتوان پایین در نظر گرفت) را با قیمت ۴۰ تا ۹۰ دلار در ماه ارائه می‌دهند. ممکن است انواع دیگر اتصال، بسته به ارائه‌دهندگان موجود در منطقه شما، قیمت‌های اولیه کمی پایین‌تری داشته باشند، اما با در نظر گرفتن سرعتی که برای قیمتی که می‌پردازید دریافت می‌کنید، به احتمال زیاد بهترین ارزش را در اینترنت فیبرنوری پیدا خواهید کرد.

دسترسی‌پذیری تنها عیب واقعی فیبر است. کابل‌کشی فیبرنوری به اندازه‌ی کافی برای اتصال کل شهرها و مناطق یک چالش لجستیکی عظیم است و با وجود رقابت زیاد و بروکراسی‌های دست‌وپاگیر، گسترش پوشش به مناطق محروم برای هر یک از ارائه‌دهندگان خدمات اصلی کند بوده است. در نتیجه، طبق گفته‌ی کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، اینترنت فیبر نوری تنها برای حدود ۴۰ درصد از خانوارهای ایالات متحده و عمدتاً در مناطق شهری در دسترس است.

[بررسی انواع روش‌های اتصال به اینترنت در آمریکا؛ دسترسی به اینترنت فیبرنوری یک تا پنج گیگابیتی از ۴۰ تا ۹۰ دلار در ماه]

ارائه دهندگان مطرح اینترنت فیبرنوری

  • AT&T
  • CenturyLink
  • Frontier Fiber
  • Google Fiber
  • Optimum
  • Verizon Fios
  • Ziply Fiber

اینترنت کابلی: اتصال استاندارد

به گزارش سیتنا، اینترنت کابلی فاقد حداکثر سرعت بالقوه و قابلیت اطمینان سرویس فیبر نوری است، اما دسترسی بسیار گسترده‌تری دارد. کابل یکی از رایج‌ترین انواع اتصالات اینترنتی است – تقریباً برای ۹۰ درصد از خانوارهای ایالات متحده در دسترس است – و اغلب به همراه بسته‌های تلویزیون دریافت می‌شود. این منطقی است، زیرا اینترنت کابلی از همان اتصالات کواکسیالیِ تلویزیون کابلی استفاده می کند.

اگرچه به اندازه اینترنت فیبر نوری سریع نیست، اما سرویس اینترنت کابلی همچنان یکی از سریع‌ترین انواع اتصال است. اکثر ارائه‌دهندگان کابل طیف وسیعی از گزینه‌های سرعت را ارائه می‌دهند، از جمله یک سرویس گیگابیتی با سرعت دانلود حدود ۹۴۰ مگابیت بر ثانیه. با این حال، سرعت آپلود داستان کاملاً متفاوتی است، زیرا تعداد کمی از ارائه‌دهندگان اینترنت کابلی سرعت آپلودی بالاتر از ۵۰ مگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهند. قابلیت اطمینان سرعت نیز می‌تواند با اینترنت کابلی به دغدغه تبدیل شود، زیرا این نوع اتصال مستعد ازدحام شبکه و کاهش سرعت، به ویژه در ساعات اوج مصرف است.

قیمت‌گذاری اینترنت کابلی بین ارائه‌دهندگان بسیار متفاوت است، اما کابل در اکثر موارد یکی از انواع مقرون‌به‌صرفه اتصال به اینترنت است. یک اتصال پهنای باند از ارائه‌دهندگانی مانند Astound، Mediacom و Xfinity با شروع از حدود ۳۰ دلار در ماه یا کمتر قابل دریافت است. Spectrum، نام شرکت بزرگ دیگری در زمینه اینترنت کابلی است که قیمت شروع بالاتری در حدود ۴۰ دلار در ماه دارد اما با حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه همراه است.

ارائه‌دهندگان مطرح اینترنت کابلی

  • Astound
  • Comcast Xfinity
  • Charter Spectrum
  • Cox Communications
  • Mediacom
  • Optimum
  • WOW internet

اینترنت خانگی 5G: جایگزین در حال توسعه بی‌سیم

اینترنت همراه عمدتاً برای تلفن همراه طراحی شده است، اما با پیشرفت فناوری و افزایش سرعت، اتصالات 5G همراه برای استفاده از اینترنت خانگی کاربردی‌تر می‌شوند.

با این نوع اتصال به اینترنت، یک شرکت مخابراتی مانند T-Mobile یا Verizon سیگنال‌های 5G را در تمام جهات ارسال می‌کند. بسیاری از این سیگنال‌ها توسط تلفن‌های همراه دریافت می‌شوند، اما برای اینترنت خانگی، یک روتر آن سیگنال‌ها را دریافت می‌کند و آن‌ها را به یک اتصال خانگی تبدیل می‌کند. این یک راه عالی برای به دست آوردن پهنای باند بدون نیاز به کشیدن خط به خانه شما یا در برخی موارد، سر و کله‌زدن با شرکت‌هایی است که این خطوط را راه‌اندازی کرده‌اند.

اگر در شهری یا منطقه دیگری با زیرساخت اینترنت همراه قوی زندگی می‌کنید، ممکن است بتوانید از طریق 5G وصل شوید. ارائه‌دهندگانی مانند Verizon سرعت‌هایی تا 1 گیگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهند. همچنین برنامه‌های اینترنت همراه را پیدا خواهید کرد که از LTE، نسل قبلی فناوری، یا ترکیبی از LTE و 5G استفاده می‌کنند.

به گزارش سیتنا، در انتخاب اینترنت همراه برای استفاده خانگی، شرکت T-Mobile یک برنامه 5G واحد (60 دلار در ماه برای سرعت دانلود از 72 تا 245 مگابیت بر ثانیه) ارائه می دهد، در حالی که Verizon دو برنامه (به ترتیب 50 یا 70 دلار در ماه برای سرعت دانلود از 50 تا 300 مگابیت بر ثانیه یا 85 تا 1000 مگابیت بر ثانیه) ارائه می دهد.

[بررسی انواع روش‌های اتصال به اینترنت در آمریکا؛ دسترسی به اینترنت فیبرنوری یک تا پنج گیگابیتی از ۴۰ تا ۹۰ دلار در ماه]

بررسی انواع روش‌های اتصال به اینترنت در آمریکا؛ دسترسی به اینترنت فیبرنوری یک تا پنج گیگابیتی از ۴۰ تا ۹۰ دلار در ماه

ارائه دهندگان مطرح اینترنت همراه

  • AT&T
  • T-Mobile
  • Verizon

اینترنت بی‌سیم ثابت: بی‌سیم، اما با چند محدودیت

یکی دیگر از گزینه‌های اینترنت بی‌سیم، اینترنت بی‌سیم ثابت است – اما این گزینه ممکن است با مراحل و تجهیزات بیشتر و در عین حال سرعت کمتر و داده‌ی کم‌تر همراه باشد. مشابه با 5G ، ارائه‌دهندگان اینترنت بی‌سیم ثابت، سیگنال‌های اینترنت را از طریق هوا ارسال می‌کنند. اما برخلاف 5G برای دریافت این سیگنال‌ها به یک گیرنده نصب‌شده با خط دید مستقیم به نزدیک‌ترین برج نیاز دارید. تپه‌ها، درختان، ساختمان‌ها یا سایر موانع در نزدیکی می‌توانند اتصال شما را مخدوش یا به‌طور کامل مسدود کنند.

سرعت اینترنت بی‌سیم ثابت اغلب بین ۵ تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه متغیر است. عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند بر کیفیت سیگنال ورودی تأثیر بگذارند، از جمله فاصله از یک برج محلی، بنابراین سرعت‌های در دسترس شما ممکن است متفاوت باشد. صرف نظر از سرعتی که می‌توانید دریافت کنید، انتظار قیمت ثابت یا حدود ۵۰ دلار در ماه را داشته باشید. همچنین بسته‌ها به طور معمول با محدودیت داده ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ گیگابایت، بسته به ارائه‌دهنده ارائه می‌شوند.

اگرچه اینترنت بی‌سیم ثابت به طور سنتی یک گزینه اینترنت روستایی بوده است، این نوع اتصال به لطف ارائه‌دهندگانی مانند Google Fiber و Starry Internet به سرعت در مناطق کلان‌شهری در حال گسترش است. این ارائه‌دهندگان به جای ارسال خدمات به خانه‌های شخصی، سیگنال‌های اینترنت را به کل ساختمان‌ها، مانند مجتمع آپارتمانی ارسال می‌کنند، سپس از طریق کابل اترنت به واحدهای جداگانه سرویس می‌دهند. این ارائه‌دهندگان قادر به ارائه سرعت‌های بسیار سریع‌تر از سرویس بی‌سیم ثابت معمولی با سرعت‌های گیگابیتی در مناطق منتخب هستند.

ارائه‌دهندگان مطرح اینترنت بی‌سیم ثابت

  • AT&T
  • Google Fiber Webpass
  • Rise Broadband
  • Etheric Networks
  • Starry Internet
  • Unwired Broadband

اینترنت DSL: آخرین راه‌حل قبل از ماهواره

DSL (که مخفف "خط مشترک دیجیتال" است) یک اتصال ثابت است که در مناطقی که دسترسی به اینترنت کابلی یا فیبر ندارند، محبوب‌ترین است. با DSL، اتصال شما به اینترنت از طریق خطوط تلفن مسی برقرار می‌شود. در این رابطه شبیه به سرویس dial-up است، اما DSL به طور قابل توجهی سریع‌تر از dial-up است و خط تلفن شما را اشغال نمی‌کند.

اینترنت DSL برای کسانی که در جوامع روستایی به دنبال یک اتصال اینترنتی نسبتاً قابل اعتماد و مقرون به صرفه هستند، بهترین گزینه است. در حالی که اینترنت DSL فاقد پتانسیل سرعت تقریباً هر نوع اتصال اینترنتی دیگری است، اما به طور کلی جایگزینی ارزان‌تر و گاهی اوقات سریع‌تر نسبت به اینترنت ماهواره است. از آنجایی که DSL از خطوط تلفن موجود برای ارائه خدمات استفاده می‌کند، دسترسی‌پذیری بالایی دارد و ارائه‌دهندگان آن می‌توانند قیمت‌ها را نسبتاً پایین نگه دارند.

بررسی انواع روش‌های اتصال به اینترنت در آمریکا؛ دسترسی به اینترنت فیبرنوری یک تا پنج گیگابیتی از ۴۰ تا ۹۰ دلار در ماه

ارائه‌دهندگان مطرح اینترنت DSL

  • AT&T
  • CenturyLink
  • Verizon
  • Frontier Communications
  • Windstream

اینترنت ماهواره: زمانی که هیچ گزینه دیگری وجود ندارد

به گزارش سیتنا،اینترنت ماهواره‌ای به دلیل اینکه به زیرساخت‌های زمینی مانند کابل، برج‌های سلولی یا اتصالات آنتن با خط دید متکی نیست، گسترده ترین نوع اینترنت در دسترس است. در عوض، از یک دیش نصب شده برای اتصال به ماهواره‌های زمین ‌ایستا که کیلومترها بالاتر از سطح زمین در حال چرخش هستند، استفاده می‌کند.

به طور متوسط، ارائه‌دهندگان اینترنت ماهواره‌ای امروزی سرعت‌هایی را ارائه می‌دهند که معمولاً از ۱۲ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه متغیر است. در اکثر موارد، این آن را به گزینه مناسبی برای خانوارهای کوچک‌تر که می‌خواهند ویدیو پخش کنند، در اینترنت مرور کنند و شبکه‌های اجتماعی خود را به‌روز نگه دارند، تبدیل می‌کند.

ارائه‌دهندگان ماهواره‌ای جدید – به طور خاص شبکه استارلینک متعلق به ایلان ماسک، که طی چند سال گذشته شروع به گسترش خدمات در مناطق منتخب کرده است و پروژه کویپر آمازون – با استفاده از ماهواره‌های مدار پایین زمین که به زمین نزدیک‌تر هستند، قول می‌دهند این سرعت‌ها را افزایش دهند. این بدان معناست که سیگنال نیازی به پیمودن مسافت طولانی ندارد، که باعث کاهش تأخیر یا لگ نیز می‌شود.

افزایش رقابت در صنعت اینترنت ماهواره‌ای ممکن است به کاهش هزینه‌ها برای مصرف‌کننده کمک کند. در حال حاضر، اینترنت ماهواره‌ای با اختلاف، گران‌ترین نوع اتصال به اینترنت است. قیمت‌های اولیه برای اینترنت ماهواره‌ای حدود ۶۰ دلار در ماه است، اما این اغلب برای سرعت‌های پایین و تخصیص داده کم است. اگر سرعت بالاتر یا داده بیشتری می‌خواهید، اینترنت ماهواره‌ای می‌تواند به سرعت تا ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار در ماه افزایش یابد و هزینه تجهیزات نیز حدود ۱۵ دلار دیگر به قبض ماهانه شما اضافه می‌کند.

ارائه‌دهندگان مطرح اینترنت ماهواره‌ای

  • HughesNet
  • Viasat
  • Starlink

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.