زیاد پنیر نخورید، بدنتان فرسوده می‌شود

زیاد پنیر نخورید، بدنتان فرسوده می‌شود

زیاده‌روی در مصرف پنیر به واسطه چربی زیاد و واکنش التهابی به چربی‌های اشباع شده در ترکیب هورمونی محصولات لبنی و خطر آلودگی باکتریایی ممکن است عوارض جانبی بسیاری برای بدن داشته باشد؛ که برخی از آنها عبارتند از:
۱) مشکلات گوارشی
خوردن زیاد پنیر در کوتاه‌مدت باعث ناراحتی و نفخ و مصرف بیش از حد آن در طولانی‌مدت منجر به یبوست مزمن می‌شود.
۲) بیماری قلبی
خوردن بیش از حد پنیر می‌تواند شما را در معرض بیماری قلبی قرار دهد، زیرا سطوح بالای سدیم، فشار خون را افزایش می‌دهد. هم‌چنین چربی اشباع‌شده پنیر در بالا رفتن کلسترول بد نقش دارد.
۳) آکنه
برخی افراد ممکن است در نتیجه مصرف بیش از حد پنیر دچار جوش‌های پوستی یا تشدید آکنه شوند. این اتفاق را می‌توان به هورمون‌های موجود در لبنیات نسبت داد که می‌توانند تولید سبوم را تحریک کرده و منافذ پوست را مسدود کنند.
۴) سرطان
پنیر حاوی چربی‌های اشباع‌شده است و این موضوع با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است. علاوه بر این، برخی مطالعات نشان می‌دهد که بین مصرف لبنیات از جمله پنیر و افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات و پستان ارتباط وجود دارد.
مطلب مرتبط: پنیر به دلیل طبع سردی که دارد بهتر است در شروع روز و وعده صبحانه مصرف نشود. به طور کلی خوردن مواد غذایی با طبع گرم برای وعده صبحانه مناسبتر است زیرا به تقویت حافظه و افزایش فعالیت مغزی کمک می کند. بهتر است برای کاهش عوارض خوردن پنیر در صبحانه پنیر را با گردو و سایر مصلح های پنیر مصرف کنید و آن را شب ها میل نمایید.
منبع: eatthis منبع: میگنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.