آشنایی با راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از هک‌ اینستاگرام

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در زمان ورود به صفحه اینستاگرام خود با عبارت عدم دسترسی مواجه شده باشید؛ این عبارت تنها در مواقعی که حساب شما هک شده باشد نمایان می‌شود، اما چکار کنیم که از این اتفاق جلوگیری شود؟

اگر از شبکه اجتماعی اینستاگرام برای تجارت استفاده می‌کنید، باید از حساب خود در برابر هکرها محافظت کنید. اما چگونه می‌توانیم اکانت اینستاگرامی خود را غیر قابل هک کنیم؟

هک شدن اینستاگرام بیشتر برای افرادی اتفاق می‌افتد که تعداد فالور‌های زیادی داشته باشند. در سال ۲۰۱۷ قسمتی از دیتابیس اینستاگرام توسط گروهی از هکر‌ها هک شد و آن‌ها توانستند به پایگاه داده‌ای که شامل اطلاعات تماس بیش از ۶ میلیون نفر بود، دست پیدا کنند. افراد مشهور زیادی هم در این فهرست وجود داشتند که اطلاعات تماس آن‌ها در اینستاگرام، در دارک‌وب به قیمت ۱۰ دلار برای هر اکانت به فروش رفت. پس از آن اینستاگرام اعلام کرد که باگ موجود در سیستم را شناسایی کرده و خطرات امنیتی اینستاگرام را رفع کرده است.

یکی از روش‌های هک اینستاگرام که امروزه بسیار توسط هکر‌ها استفاده می‌شود، روش پسورد اتک (Password Attack) است. در این روش هکر سعی می‌کند تا با تست کردن پسورد‌های مخلتف به پسورد صحیح دست پیدا کند. طبیعی است که در این روش چنانچه اکانت هدف پسورد ساده‌ای را مورد استفاده قرار می‌دهد، به سادگی هک خواهد شد.

روش پرکاربرد دیگر در زمینه هک اکانت‌های اینستاگرام، استفاده از صفحات جعلی (Fake Page) است. از دیگر روش‌های هک اکانت اینستاگرام، استفاده از اپلیکیشن‌های تقلبی (Fake App) است.

در ابتدا باید توجه داشته باشید که بهترین راه برای جلوگیری از هک‌شدن اکانت اینستاگرام، در پیش گرفتن اقدامات پیشگیرانه است.

اگر اکانت اینستاگرام شما خصوصی باشد، عده کمی به فکر هک کردن آن می‌افتند، چون از محتوای صفحه شما بی‌خبرند و پس از یکی دو بار بالا و پایین کردن صفحه، پی کار خود می‌روند.

اگر اکانتتان را خصوصی کردید و فردی مشکوک به شما درخواست داد، می‌توانید درجا بلاکش کنید. اگر آشنا باشد، جای نگرانی نیست، چون با ارسال پیام یا تماس تلفنی، شما را در جریان قرار می‌دهد و همه چیز با یک عذرخواهی ساده حل می‌شود. اما اگر یک هکر یا فردی نامتعادل باشد، جلوی خطر هک‌شدن اکانت اینستاگرام را با یک حرکت رضایت‌بخش، می‌گیرید.

یکی از قابلیت‌های امنیتی مهم اینستاگرام که متاسفانه کمتر کسی از آن خبر دارد، تایید هویت دو عاملی است. با فعال کردن تایید هویت دو عاملی یا Two-Factor Authentication از منوی تنظیمات امنیتی، به محض وارد شدن به اکانت از جایی غیر از محل سکونت شما و با دستگاهی غیر از گوشی، تبلت یا کامپیوتر شما، پیامکی حاوی رمز یکبار مصرف دریافت می‌کنید و بدیهی است بدون این رمز، هیچ‌کس توانایی نفوذ به اکانت شما را نخواهد داشت.

بسیاری از اپلیکیشن‌ها هنگام نصب، از شما اجازه دسترسی به اطلاعات برنامه‌های دیگر همانند دوربین، مخاطبین، نقشه یا حتی اینستاگرام را می‌خواهند و بدیهی است که هر قدر برنامه‌های بیشتری را برای این کار آزاد بگذارید، بیشتر در معرض خطر هک اینستاگرام هستید.

باید به یاد داشته باشید که اکانت شما نیاز به یک رمز قوی و پیچیده دارد چرا که رمز‌های ساده به سادگی توسط هکر‌ها قابل شناسایی و کشف است؛ بنابراین سعی کنید که از یک رمز عبور با حداقل هشت کاراکتر و ترکیبی از اعداد، حروف کوچک و بزرگ و نشانه‌ها، استفاده کنید.

ایمیل شما شبیه به درگاه ورود به حساب‌های آنلاین شما است. اگر کسی به آن دسترسی داشته باشد، می‌تواند به همه حساب‌های دیگری که شما از ایمیل‌تان استفاده کرده‌اید دسترسی داشته باشد. پس برای جلوگیری از هک اینستاگرام مطمئن شوید که ایمیل شما امن است.

آخرین روش جلوگیری از هک اینستاگرام این است که سابقه ورود و خروج از اکانت خود را بررسی کنید و سابقه بازدید‌ها و فعالیت‌های انجام شده در آن را مشاهده نمایید. در صورت هک‌شدن پیج اینستاگرام و یا دسترسی ناخواسته دیگر افراد به آن اکانت شما، فرد مورد نظر ممکن است فعالیت‌های مختلفی در پیج شما انجام داده باشد یا حتی فقط اقدام به ورود و خروج به پیج شما کرده و پیام‌ها را خوانده باشد که با بستن دسترسی‌ها می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید.

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.